Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kannattaa pyörähtää jossain optikon liikkeessä, ei maksa paljoa. Kaverin raybanista murtu ruuvi ja kävästiin optikolla, kustansi 7 e. Tai jos jotain haluat purkamaan alkaa niin vanhat kaukosäätimet, rikkinäiset rannekellot, matkaradiot. Riippuu ihan tosin minkä kokosta ruuvia kaipaat, ainahan nuo ei ihan ongelmattomamasti mene paikalleen, mutta troo MacGyver keinot keksii.

Oukei, aattelin että ne ei välttämättä halua optikolla korjata kun en oo sieltä noita ostanu, mut täytynee pyörähtää..
Mut tosiaan ajattelinkin ensin käydä läpi noi kaukosäätimet :D

Oukei, aattelin että ne ei välttämättä halua optikolla korjata kun en oo sieltä noita ostanu, mut täytynee pyörähtää..
Mut tosiaan ajattelinkin ensin käydä läpi noi kaukosäätimet :D

No nuo lasit ostettiin helsingistä ja korjattiin lahden triossa. Et kyllä se onnistuupi. :)

Kuinka hiton pieni on 25-neliöinen yksiö? Oon tässä pohtinut solun ja yksiön välillä, mutta en viitsisi ottaa mitään kovin kallista yksiötä, joten se olisi todennäköisesti joku 25-neliöinen. Pystyykö siellä elämään ilman, että tulee ahtaanpaikankammo? Kyseessä olis siis eka kämppäni, joten vaatimustaso ei ole mikään suuri. Kämpät on kyllä vimpan päälle noin muuten, koska on remontoitu pari vuotta takaperin. Onko joku asunut sellasessa?

On muuten pirun vaikeaa hahmottaa, minkä kokoinen asunto on, kun en ole koskaan asunut yksiössä enkä ole käynytkään tuon kokoisessa kämpässä.

Kuinka hiton pieni on 25-neliöinen yksiö? Oon tässä pohtinut solun ja yksiön välillä, mutta en viitsisi ottaa mitään kovin kallista yksiötä, joten se olisi todennäköisesti joku 25-neliöinen. Pystyykö siellä elämään ilman, että tulee ahtaanpaikankammo? Kyseessä olis siis eka kämppäni, joten vaatimustaso ei ole mikään suuri. Kämpät on kyllä vimpan päälle noin muuten, koska on remontoitu pari vuotta takaperin. Onko joku asunut sellasessa?

On muuten pirun vaikeaa hahmottaa, minkä kokoinen asunto on, kun en ole koskaan asunut yksiössä enkä ole käynytkään tuon kokoisessa kämpässä.

Mun eka kämppä oli 23,3 neliötä. Ihan riittävä se oli, wc tosin oli todella ahdas, mutta kyllä siellä kakkaamaan pystyi.

Kyllä 25 neliöön mahtuu kaikki tarpeellinen. Tietenkin sillä on paljon merkitystä miten asunnon neliöt ovat sijoitettu.
Piirrä 5mx5m neliö ja kokeile miltä se tuntuu :D

25 m2 ei ole edes kamalan pieni, meikän rotankolo on 18 m2 :D. Mutta jos kämppä on 25 neliötä, niin voit hahmotella sen näin: menet vaikka pihalle mittanauhan kanssa, teet neliön jonka kaikki sivut ovat metrin, asunto on 25 tuollaisen kokoinen Ja jos mahdollista, vältä solua, ellet sitten asu kavereiden kanssa. Itellä toinen kämppis täys kusipää, muuttaa onneksi pois viikonloppuna.

Jos hommaa mastercardin, niin onko nykyisellä visa electronilla enää mitään käyttöä? Mites tuon luottokortin turvallisuus, uskaltaako sillä ostella ihan joka paikassa (ulkomailla)? Täytyykö pelätä sitä että joku tekee siitä kopion?

Jos hommaa mastercardin, niin onko nykyisellä visa electronilla enää mitään käyttöä? Mites tuon luottokortin turvallisuus, uskaltaako sillä ostella ihan joka paikassa (ulkomailla)? Täytyykö pelätä sitä että joku tekee siitä kopion?

Sehän riippuu masterista, kun on monenlaista
- Normaali, josta tulee lasku joka kuukausi ja voi olla jonkinlainen osamaksu mahdollista.
- Debit, joka toimii kuin vanha pankkikortti, mutta on kansainvälinen. Eli velotetaan 1-2 päivän kuluessa tililtä.
- Debit/Credit, jossa kaksi edellistä on yhdistetty
- Erikoiskortit, kuten vaikka Stockmann Mastercard, joka on luottokortti, josta maksat kiinteän kuukausierän esim. 3%, voit myös maksaa enemmän.

Mikäli hankit Debit/Credit tai Debit kortin niin sillä voit korvata electronin. Ostaa luotettavista kaupoista, tälläkin palstalla on jossain puhetta asiasta.

Kopioita voidaan yhtälailla tehdä siitä electronista, mikäli automaattiin on esimerkiksi liitetty kopiointilaite.

Mitens ton kuvan saa poistettuu viestistä, jota ei voi editoida enään.. Vai olenko vain sokea, voiko sitä editoida ja mistä?

Editoida voi, mutta ainoastaan 15 minuuttia sen jälkeen kun on postattu.

Aika hyvin mahtuu jos ei mitään suunnittelupöljyyksiä ole kämpässä tehty.
Itse asuin aiemmin 23 neliön yksiössä. Neliönmuotoinen olohuone jossa yhdellä seinällä sänky ja jääkaappi, toisella tietokonepöytä ja kolmannella 32" laajakuvainen putkitelkkari jalustoineen. Ja hyvin mahtui elämään :)

Onko HS.fi sivustolla olevaa "päivän suosituimmat uutishaut" kenttää manipuloitu?

Olen kiinnittänyt huomiota, että siellä on ollut jo vuoden alusta suosituin haku "Adolf Hitler". Nyt se on muuttunut "Adolf Hitleriä". Ihme ettei hesarin päästä ole asiaan puututtu. Tuskin Tuo oikeasti on joka päivä suosituin haku(ilman muutaman tyypin tuhansia hakuja).

Riippuu aika paljon siitä miten se kämppä on suuniteltu , jos se on vain sen 25 neliötä. Itse olin kuukauden 26 neliön kämpässä ja hyvin mahtu olemaan, mutta suihku ja vessa oli ehdottamasti heikko kohta tuossa, vessa ja lavuaari olivat melkein kiinni toisissaan.

Matkalle olisin lähössä hieman pienemmällä budjetilla, joten saisiko mistään päin Suomea kannettavia ovilukkoja. Eli siis jos haluaisi varmistaa (hieman heikon) oven kiinnipysymisen sellaisella kannettavalla lisälukolla.

Miten on mahollista, että n. kilometrin matkan ajalta maassa oli renkaiden jättämät mustat jäljet? Joku ajanu kässäri päällä eikä oo huomannu vai mitä vittua?

Back
Ylös Bottom