Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Olen kuullut, että yhden hevosvoiman määre olisi about näin: 75kg, 1 sekunnissa, 1 metrin korkeuteen. Määriä voi muuttaa, jos pitää suhteen samana, eli: 7.5kg, 0.1 sekunnissa, 1m korkeuteen tai vaikka 7.5kg, 1 sekunnissa, 10 metrin korkeuteen. Käsitättekö mitä tarkoitan, joskus ylä-asteella historian opettajani näin kertoi, pitääkö paikkansa? Kuulemma silloin keksitty, kun ensimmäisiä höyrykoneita/sun muita penkitelty tai jtn

Telkkarissa mm. tänään tullut sellanen mainos missä esitetään kysymyksiä esim "Miksi märkä koira haisee?" ja lopussa mainostetaan jotain nettisivua missä on vastauksia tälläisiin yleisiin kysymyksiin. Sponsorina oli joko tiede.fi tai tieteen kuvalehti. Googlella ei löydy prkl sitä sivua.

Moikka!

Helsingissä Kaisaniemenrannassa näyttäisi olevan ilmainen lyhytaikainen autopysäköinti.

Kysymys kuuluukin että kuinka pitkäksi aikaa sinne saa auton jättää ennen kuin kiekkoa tulee mennä siirtämään?? 2h? 4h? Nyt on kiire!! :)

Moikka!

Helsingissä Kaisaniemenrannassa näyttäisi olevan ilmainen lyhytaikainen autopysäköinti.

Kysymys kuuluukin että kuinka pitkäksi aikaa sinne saa auton jättää ennen kuin kiekkoa tulee mennä siirtämään?? 2h? 4h? Nyt on kiire!! :)

Siinä on varmaan jossain kyltti jossa edellytetään kiekkoa,tsekkaa siitä.

Totta mutta pitäisi tietää etukäteen sillä olen menossa elokuviin ystäväni kanssa ja aika on kortilla, joten parkkipaikan etsinnässä tulisi pystyä tinkimään ajasta :)

Jos jollain olisi muistikuvia!?!

Jonkun naapurin piski räksyttää, vinkuu ja vikisee vittu jatkuvasti niiden kämpän oven edessä niin että koko rappu raikuu. Pitääkö tolle alkaa syöttämään luukusta jotain rauhottavia vai mitä vittua?

Olen kuullut, että yhden hevosvoiman määre olisi about näin: 75kg, 1 sekunnissa, 1 metrin korkeuteen. Määriä voi muuttaa, jos pitää suhteen samana, eli: 7.5kg, 0.1 sekunnissa, 1m korkeuteen tai vaikka 7.5kg, 1 sekunnissa, 10 metrin korkeuteen. Käsitättekö mitä tarkoitan, joskus ylä-asteella historian opettajani näin kertoi, pitääkö paikkansa? Kuulemma silloin keksitty, kun ensimmäisiä höyrykoneita/sun muita penkitelty tai jtn

Niin, kenelläkään hajuu?

Vetäsin kameratolppaan ja poliisilta tuli lappu, olin ajanut 75 km/h 60 alueella ja sakko oli 85 euroa. Miten tämä on mahdollista, koska poliisin sivutkin väittää, että ylinopeudesta sakon minimisumma on 115 euroa?

Vetäsin kameratolppaan ja poliisilta tuli lappu, olin ajanut 75 km/h 60 alueella ja sakko oli 85 euroa. Miten tämä on mahdollista, koska poliisin sivutkin väittää, että ylinopeudesta sakon minimisumma on 115 euroa?

Soita ja kysy miksi sinua on kohdeltu kaltoin!

e: ja pyydä ehdottomasti korjaus asiaan.

Soita ja kysy miksi sinua on kohdeltu kaltoin!

e: ja pyydä ehdottomasti korjaus asiaan.

Huomenna kyllä pitää soittaa ja vaatia vastauksia, melkein samasta ylinopeudesta otin toisessa kaupungissa 438 euroa. Henkinen kärsimys on ihan hirveä, kun en pääse valtiolle maksamaan tarpeeksi.

Edit: Oikeusministeriön sivuilta löytyi sakkotaulukot, ihan oikein olivat mua sakottaneet

Tähän kysymykseen ei varmasti löydy tietoa googlesta.

Onko jollakin kokemuksia jostain hyvästä keinosta hoidella nenä ja korva karvoja. Nyppiminen on tuskallista ja kuulemma sellainen trimmerikin tekee "sängen" ja saa karvat kasvamaan vain kahta nopeammin.

Jami: Se, että karva kasvaa nopeammin ajon jälkeen ei pidä paikkaansa. Juuri luin, kun eräs kosmetologi (taas kerran) vastasi tähän kysymykseen, ja kertoi, että mikään mekaaninen ulkoinen toiminta ei vaikuta karvan kasvunopeuteen. Karva voi toki näyttää paksummalta kun se on lyhyt ja oikein pystyssä, mutta se on siis optinen harha. Hitsi kun muistaisin kunnolla miten se täti sen selitti, mutta tarkasti kertoi karvankasvuun vaikuttavat tekijät. Ja saman olen kuullut monta kertaa aiemminkin, mutta legenda vain jatkaa leviämistään.

Edit: sänkihän nyt tulee aina, koska karva katkaistaan niin lyhyeltä matkaa, ja ne kasvaa kuitenkin koko ajan. Noita alueita voi olla vähän vaikea vahatakin? Sitten on tietty vielä jotkut valohoidot, ainakin säärille tehdään. Loppujen lopuksi karva ei kasva sitten enää juuri lainkaan, tarpeeksi monen hoitokerran jälkeen.

Iluvsport, eikös karva kasva molemmista päistä? Elikkä jos nyppäät karvan irti aloittaa se kasvamisen täysin alusta ja näin ollen aloittaa sellasena heikkona ja ohkasena karvana ja muuttuu pikkuhiljaa mustaksi ja paksuksi, mutta jos karva katkaistaan ja siihen jää paksu alku niin karvahan pukkaa sen valmiiksi mustan alun (ja uusi alku on tottakai saman paksuinen kuin ajosta jäänyt "runko") sieltä esiin ja samalla toki kasvattaa latvaa.
Eli karva ei oikeastaan kasva nopeampaa pituutta eikä pidemmäksi, mutta paksuuntuu nopeempaa?
Jos näin ei ole (hyvinkin todennäköistä) niin vaadin tieteellistä hyvät perustelut!

Back
Ylös Bottom