Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mites kauan tollanen "kylmäpussi" eli thermobag pitää ruuan kylmänä? Eli tollaset pussit, mitä on aina kylmäaltaiden vieressä.

Miksi mun pyykeistä tulee aina ihan kivikovia kuivuttuaan vaikka laitan huuhteluainetta ja kohtuullisesti (n.0,5-1dl) pesuainetta..?
ärsyttää laittaa esim.paitoja päälle pesun jälkeen kun ne ovat kuin peltiä....

Miksi mun pyykeistä tulee aina ihan kivikovia kuivuttuaan vaikka laitan huuhteluainetta ja kohtuullisesti (n.0,5-1dl) pesuainetta..?
ärsyttää laittaa esim.paitoja päälle pesun jälkeen kun ne ovat kuin peltiä....

Ehkä peset liian kuumalla?

En tiedä, äitini saa pyykistä aina kivikovaa. Se on outoa. Kun nostaa kuivaustelineestä ne vaatteet on kuivuneet kuivausasennon muotoisiksi. Itsellä on ihan pehmonen pyykki

Annostus kannattaa tarkastaa jokaisen pesuaineen kohdalla ja näköjään muuttelevat annostussuosituksia samojen aineidenkin kohdalla. Mä taidan käyttää aina tiivistettä, koska 1dl pesuainetta kuulostaa todella paljolta.

Ehkä peset liian kuumalla?

En tiedä, äitini saa pyykistä aina kivikovaa. Se on outoa. Kun nostaa kuivaustelineestä ne vaatteet on kuivuneet kuivausasennon muotoisiksi. Itsellä on ihan pehmonen pyykki
Joo sama kovettumisilmiö tapahtuu myös mulla.outoa...
40-asteessa pesen,ettei pitäis olla siitäkään kiinni...
No,ehkä mun kohtaloni on vaan pitää kovia vatteita.:jahas:

Myydäänkö pienissä 7-23 auki olevissa Siwoissa vessapaperia?

t: Vessapaperi loppu ja muut kaupat kiinni

Myydäänkö pienissä 7-23 auki olevissa Siwoissa vessapaperia?

t: Vessapaperi loppu ja muut kaupat kiinni
Luulisin.

Pitäiskö lähteä RUK:hon, jos ne nyt kysyvät mua sinne? Eniten mietityttää se, että jaksaako enää jälki-rukissa olla särmänä, kun aamuja on jo takana melkoinen kasa. Toisena miettimisen aiheena on se, että haluaako hajota niin totaalisesti niillä rukin leireillä.

En osaa oikeen käyttää tota hakua, kuuluis tohon metsästysketjuun tää kysymys; mistä sais kunnollisen ja todella kovaa käyttöä kestävän metsästyspuukon? Kunnon paksulla ja vahvalla terällä, ei tarvii olla mitään nylkykoukkua yms. Semmonen millä pilkkoo klapeja sekä muuhun kovaan käyttöön olis tarvis. Kattelin noita marttiinin ja teräasekeskuksen tarjontaa mutta aika tavallisia näytti olevan...

En osaa oikeen käyttää tota hakua, kuuluis tohon metsästysketjuun tää kysymys; mistä sais kunnollisen ja todella kovaa käyttöä kestävän metsästyspuukon? Kunnon paksulla ja vahvalla terällä, ei tarvii olla mitään nylkykoukkua yms. Semmonen millä pilkkoo klapeja sekä muuhun kovaan käyttöön olis tarvis. Kattelin noita marttiinin ja teräasekeskuksen tarjontaa mutta aika tavallisia näytti olevan...
Fällkniven tai sissipuukko tuosta kuvauksesta tulee mieleen. Jos puukkoa pitää enemmän käyttää yleistyökaluna niin ostaisin kyllä itse läjän kumikahvaisia Moria ja yhden kunnon puukon metsäkoruksi ja leikkaamista varten. Ei ne Moratkaan jokaisesta puunhalkomisesta hajoa.

Pitäiskö lähteä RUK:hon, jos ne nyt kysyvät mua sinne? Eniten mietityttää se, että jaksaako enää jälki-rukissa olla särmänä, kun aamuja on jo takana melkoinen kasa. Toisena miettimisen aiheena on se, että haluaako hajota niin totaalisesti niillä rukin leireillä.
Tuskin ne kyselee sinne. Meillä ainakin määrättiin. Mutta toki jos mahollisuus on päästä niin totta helvetissä. Voi olla että kultaa muistot, mutta minusta oli intin parasta aikaa tuo ER UU KOO.

http://www.lapinpuukko.fi/fi/tuotteet/leukut/
Ja sieltä se alin.
Tai sitte Eräpuukko 145
Itellä on tuo Lapin puukon Jahtipuukko, eikä ole mitään valittamista. Aikusen hirven nylkee terottamatta puukkoa.

Back
Ylös Bottom