spekulaatiot, huhut ja tulkintaerot on varmistettu: Modern Warfare 2:n PC-versiossa ei nähdä omia servereitä. Hyvät uutiset eivät suinkaan lopu siihen, sillä Infinity Wardin edustajilla oli paljon muutakin sanottavaa, joilla PC-miesten verenpaine kohoaa taatusti.
Ensi kuussa julkaistava Modern Warfare 2 tulee monilla tavoilla tekemään PC-historiaa. Ensinnäkin sen suositushinta tulee olemaan noin kympin kalliimpi kuin PC-pelien yleensä, oletettavasti koska Activision tietää voivansa tehdä niin. Tärkein kompastuskynnys on kuitenkin tämä: pelissä ei ole lainkaan tukea pelaajien omille servereillä vaan kaikki hoidetaan Infinity Wardin omien systeemien kautta.
”Olemme rakentaneet pelin taustalle IWNet-nimisen systeemin, joka hoitaa matchmakingin myös PC:llä, ihan samalla tavalla kuin Xbox Liven tai PlayStation Networkin kautta. PC:llä tällaista systeemiä ei ole aiemmin ollut, joten teimme omamme. Olette täysin IWNetin varassa, eikä pelistä löydy tukea erillisille servereille.”
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että joku otteluun osallistuvista pelaajista hostaa ottelun omalla koneellaan ja peliin hypätään ”etsi minulle minun tasoistani peliseuraa” -napin kautta. Kuulemma itse hostaamansa pelin parametrejä pystyy yhä säätelemään, mutta ei luonnollisesti yhtä paljon kuin erityisillä servereillä aiemmin.
Infinity Wardin edustajien mukaan kyse on siitä, että pelaamisen kynnystä halutaan laskea ja peleihin hyppäämistä tehdä helpommaksi. Tähän voisi valita vahvemman ja rumemmankin termin, mutta totean vain että katin kontit. Ei liene sattumaa että näin Infnity Ward voi valvoa tarkalleen mitä pelin servereillä tapahtuu, miten siellä pelataan ja vielä merkittävämmin millä. Samaan syssyyn voitaneen nimittäin myös muistuttaa pelaajia siitä että Modern Warfare 2:n ladattava sisältö tulee olemaan maksullista myös PC:llä. Sattumaa? Uskokoon ken haluaa.
Kukaan tuskin yllättyy kuullessaan että päätös on saanut aikaan melkoisen palautetulvan. Muutamassa päivässä nettiin on ilmestynyt useita vetoomuksia ratkaisua vastaan, joista suurimmassa oli viikonlopun aikana jo yli 45 000 nimeä.
http://plaza.fi/edome/uutiset/ei-omia-servereita-modern-warfare-2n-pc-versioon