Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Pystyykö amiksen metallipuolella tekemään laakeroituja käsipainoja? Tarttis hommata salille muutama isompi paino ja aattelin tuolta kysyä jos halvalla sais...
no eiköhän ne osaa sorvata sellaisen välyksen painoihin että sinne jonkinmoinen laakeri sujahtaa?

suosittelen että hommaat jostain skissit niin amiksen kaverit pääsee suoraan työkuvien perusteella tekemään eikä tartte ährätä ja sählätä ja lopputulos on juuri sellainen kuin olet ajatellut eikä esim jonkinsortin pielavetinen ja järkyttävä ylläri.

laakerit taitaa olla 5-20e/kipale, rauta maksanee jotain 10e/kg (?!?) ja sorvailussa kestänee 2-5h per kipale ammattikoululaiselta jos ei ole lahjoja sorvailuun.

e: ja rautaa luonnollisesti muuttuu lastuiksi pajan lattialle työn touhussa joten 20kg käsipainoon tarvitaan yli 20kg rautaa.

Jos on niin lahjaton että tuollaisen puolen tunnin homman tekemiseen saa menemään 2 saatika sitten 5 tuntia niin ei kannata sellaiselle kaverille hommaa edes antaa :hyvä:

Ei ne välttämättä lahjattomia ole mutta tuo työtahti on sitten mitä on;)

Miksi haluta käsipainoihin laakerit? Itse saan jotenkin paremman otteen ei laakeroiduista "kiinteistä" käsipainoista. Ainakin niihin on paljon helpompi kiristää vetoremmit.

Ei ne välttämättä lahjattomia ole mutta tuo työtahti on sitten mitä on;)

Niinhän sitä moni ainakin luulee. Ja oikeassakin on joskus. Jotkut ammattikoululaiset ei vaan jaksa tehdä sitten mitään.
Miksi haluta käsipainoihin laakerit? Itse saan jotenkin paremman otteen ei laakeroiduista "kiinteistä" käsipainoista. Ainakin niihin on paljon helpompi kiristää vetoremmit.

Komppaan, itsekkin otan aina mieluummin ei laakeroidut painot, vaikka en käytäkkään vetoremmejä kässäreiden kanssa.

Miksi tänään on 10.9.09 eikä 10.9.9? Onko tuo jokin vuoden 2000 keksintö, kun ei haluttu kirjoittaa 10.9.0? Kuinka kauan vuosi on kirjattu kahdella merkillä 0-9 vuosista puhuttaess? 2000-luvun alusta? 1900-luvun alusta?

MIKSI?!
binary

johtaa syyteharkintaan, mutta

4.jpg

johtaa palkintoon?

Toiset on tasa-arvoisempia kuin toiset, Suomi on vain ja ainoastaan niin tasa-arvoinen kun siitä päättävät ihmiset haluavat sen olla.

Onko tuossa tasa-arvo keskustelussa enää mitään järkeä?
No ei siinä ole. Tasa-arvo keskustelu on turhaa jo siinä vaiheessa kun katsoo suomen tasa-arvo komitean (tjsp) kaartia. Kaikki jäsenet naisia.

Tarttee maksaa, mutta kiekkoa ei tarvitse käyttää. Mutta vaikka kiekkoa ei tarviikaan, niin silti merkissä oleva aikaraja koskee mopoakin, eli yhtä kauan saa mopoa pitää parkissa ilma kiekkoa kuin autoa kiekon kanssa.

Kun on näitä postimyyntimorsiammia.. Niin onko postimyyntisulhasia?

e. saako mistään kaupasta n.40cm kokoisia puu tai metalli pinnoja jotka ois n.4mm paksuja?

Usein kun porukka linkittää wikipediaan, niin kyseessä on englanninkielinen wikipedia. Miksi vitussa? Suomessa tässä asutaan ja suomea puhutaan, niin suomenkielinen tuntuisi hiukan luontevammalta. Ei sillä ettenkö englantia ymmärtäisi, mutta luen sitä kuitenkin hiukan hitaammin kuin suomea ja tekstin sisäistäminen on hankalampaa. Jollain muullakin varmaan samaa vikaa?

Sen tajuan, että monesti englanninkielisessä sisältöä on enemmän ja se on tarkempaa. Mutta monta kertaa olen törmännyt sellaiseenkin, että sinne englanninkieliseen linkkaaminen oli täysin turhaa, kun suomalaisestakin löytyy kaikki samat asiat. Ei ne kaikki suomenkieliset sivut ole kahden rivin pituisia, vaan sieltä löytyy oikein pitkääkin artikkelia. Ja siltikin näitä on linkattu englanninkieliseen.

Toinen juttu on se, että suomenkielisestä saattaa löytyä se ydinasia, joka riittäisi ihan hyvin, eikä pitkää tekstiä edes tarvita, mutta silti laitetaan linkkin englanninkieliseen.

Se on ihan eri asia tietysti, jos suomenkielinen artikkeli on ihan paska, eikä siitä ole mitään hyötyä kenellekään. En kuitenkaan nyt puhu näistä.

Miksi näin siis menetellään? Ei ymmärrä.

Yhdeksän kertaa kymmenestä se suomenkielinen on jonkun erityisoppilaan kirjoittama. Itse en ainakaan jaksa alkaa joka kerta vertailla, että kumpi on parempi, vaan käytän aina englanninkielistä. Olen joskus käyttänyt saksankielistäkin, vaikka en osaa sanaakaan saksaa, ja saanut enemmän tietoa kuin suomenkielisestä. Ihme juttu.

Yhdeksän kertaa kymmenestä se suomenkielinen on jonkun erityisoppilaan kirjoittama.
Tais tulla vähän liioiteltua? Ja näistähän juuri en puhunut. Mulla on ollut joskus tapana avata se englanninkielinen linkki, katsoa teksti, mennä suomenkieliseen ja lukea sieltä samat tärkeimmät asiat. Eli monta kertaa olisi suomenkielinen riittänyt ihan hyvin, vaikka tekstiä vähän vähemmän olisikin.

E: yhtenä kovana esimerkkinä kun joku jossain ketjussa linkitti feminismiä käsittelevään artikkeliin, niin se oli englanninkielinen. Suomenkielinenkin kuitenkin on sen verran laaja, ettei mulla ainakaan riitä mielenkiinto lukea edes tota loppuun. Ja todennäköisesti löytyy ne asiat mitkä on tärkeimpiä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Feminismi

Mä ainakin itse käytän oletusarvoisesti englanninkielistä wikipediaa, joten linkitänkin sitten sinne. Tämä siis juurikin siksi, että siellä on tyypillisesti paremmat artikkelit. Suomenkielistä käytän ainoastaan silloin, jos etsin jotain Suomeen liittyvää juttua. En mä ala erikseen kattomaan, että oisko tästä jutusta sattumalta kelvollinen artikkeli suomenkielisessäkin wikissä.

Tais tulla vähän liioiteltua? Ja näistähän juuri en puhunut. Mulla on ollut joskus tapana avata se englanninkielinen linkki, katsoa teksti, mennä suomenkieliseen ja lukea sieltä samat tärkeimmät asiat. Eli monta kertaa olisi suomenkielinen riittänyt ihan hyvin, vaikka tekstiä vähän vähemmän olisikin.

Mulla on oletusarvona myös tuo englanninkielinen käytössä, joten sieltä tulee linkitettyä jos tulee. Jos taas jaksan panostaa asiaan niin paljon, että vertailen eri tekstejä ennen linkittämistä, niin en kyllä yleensä valitse Wikipediaa minkäänkielisenä. Niistä aiheista mistä olen tyypillisimmin tietoa etsinyt, on suomenkielinen versio ollut melko onneton (suppea ja huonoa kieltä).

multa hävis logo koneen oikeasta alareunasta mistä voi säätää volumea. mistä sen sais takasin? ja mulla volumen säätönappula on sellainen kosketusnäytöllinen joka ei ole kovinkaan käytännöllinen.

Noni eli onko normaalia että olkapää rutisee ihan perusliikkeissä venyteltäessä ja lämmittellessä? ei ole kipua tai mitään mutta rutina ei kuulosta kovin normaalille.

Back
Ylös Bottom