Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ettei kyseessä olis ollu kuitenkin Ataksia??? Ataksia on neurologinen oire joka aiheuttaa liikkeen ja liikkumisen koordinaatio ongelmia

Tyhmä mie! Niinhän se tietenkin on. Tämän ataraksian bongasin siis työkkärin sivuilta, jossa etittiin henkilökohtaista avustajaa ja tällä avustettavalla oli ataraksia, vaikka luultavimmin tarkoitti tota ataksiaa.

Pieni kysymys...

Olen tässä ajatellut muuttaa pois kotoa ja siihen liittyen olisi muutaman kysymys.

Kuinka paljon valtio maksaisi (opintotuki,asumislisä) suunnilleen vuokrasta, jos haluaisin yksiön Helsingistä (vuokra olisi n. 500-800 euroa/kk)

Olen 19 v ja saan opintotukea.

Olen vähän laiska etsimään, mutta olisi kiva jos joku voisi heittää jonkun arvion?

kiitos..

Olen tässä ajatellut muuttaa pois kotoa ja siihen liittyen olisi muutaman kysymys.

Kuinka paljon valtio maksaisi (opintotuki,asumislisä) suunnilleen vuokrasta, jos haluaisin yksiön Helsingistä (vuokra olisi n. 500-800 euroa/kk)

Olen vähän laiska etsimään, mutta olisi kiva jos joku voisi heittää jonkun arvion?

kiitos..

201,60 euroa on maksimi. Että onnea vaan tuon kanssa.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/020701095643IL?OpenDocument

kiitos..
Saat yhteensä opintotukea ja asumislisää kuussa n.470€, jos asuntosi vuokra on yli 300€/kk.

Jos olet vielä toisen asteen opiskelija niin saat sen asumislisän max 201.6 egee + opintoraha 246 e (-10% veroja) ja opintorahaa voidaan alentaa vanhempien tulojen perusteella niin kauan kun täytät 20. Eli yhteensä noin 423e (jos vanhemmat eivät ole kovin hyvätuloisia) Yhteenvetona: taitaa nälkä tulla noilla Helsingin vuokrilla:D

Edit. Ylläoleva Sloukan arvio pätee sitten korkeakouluopiskelijalla

Jos olet vielä toisen asteen opiskelija niin saat sen asumislisän max 201.6 egee + opintoraha 246 e (-10% veroja) ja opintorahaa voidaan alentaa vanhempien tulojen perusteella niin kauan kun täytät 20. Eli yhteensä noin 423e (jos vanhemmat eivät ole kovin hyvätuloisia) Yhteenvetona: taitaa nälkä tulla noilla Helsingin vuokrilla:D

Edit. Ylläoleva Sloukan arvio pätee sitten korkeakouluopiskelijalla
Hyvä korjaus tosiaan, anteeksi oletukseni! :thumbs:

Onko kesä lisännyt pimpsa-kikkeli-juttujen määrää tällä sivustolla, vai kuvittelenko vain?

Lisääntyvät kesällä ihan joka paikassa. Mitä vähemmän ihmisillä on vaatteita julkisilla paikoilla, sitä enemmän se on mielessä. Talvella voi sitten taas olla vakava ja asiallinen (muka).

Lisääntyvät kesällä ihan joka paikassa. Mitä vähemmän ihmisillä on vaatteita julkisilla paikoilla, sitä enemmän se on mielessä. Talvella voi sitten taas olla vakava ja asiallinen (muka).
Plus sitten on tuo taivaalla pilvien takaa satunnaisesti näyttäytyvä tähti jota planeettamme kiertää ja joka on kesäisin meillä siinä asennossa että on valoisempaa ja lämpimämpää ja jonka johdosta kehomme tuottavat enemmän hormoneja kuin talvella kuten myös muillakin nisäkkäillä. Voisi kai sanoa, että ihmisilläkin on kiima kesällä, vaikka ei oikeasti olekkaan ja sillon kannattaa soutaa kun järvi on märkä.

Ataraxia käytetään ainakin nimenomaan aikuisten ahdistuneisuuden hoitoon.
Ataraxin vaikuttava aine on 1. sukupolven antihistamiini, jolla (sivu)vaikutuksena on väsymys. Itse sain sitä kutisevan ihon vuoksi nukahtamisavuksi. Heikko lääke oli ainakin kirjatuilla annostuksilla.

Onko arla-ingman lopettanut ruohosipuli raejuustolevitteen valmistamisen kokonaan.
sivuilta ei ainakaan löydy enää mitään eikä kaupassakaan ole pitkään aikaan näkynyt:itku:

Miksi päässäni on soinut kaksi päivää Erasuren versio (uskoakseni) Abban kappaleesta Lay all your love on me? En ole tietääkseni kuullut kyseistä kappaletta kymmeneen, jopa viiteentoista vuoteen.

Onko Helsinki-Vantaan lentokentällä jotain aikatauluja, tai yleensäkään mitään logiikkaa siihen mikä laskeutumiskiitotie on milloinkin käytössä? Käytiin veljenpoikien pyynnöstä läheisellä "lentokonekalliolla" kattomassa laskeutuvia koneita pari päivää sitten, mutta koneet laskeutuivat itä-länsi-suunnassa, eivätkä pohjois-etelä-suuntaiselle kiitotielle.

Siis onko jotain parasta kellonaikaa tai päivää jolloin tuonne kalliolle kannattaisi mennä, ja jolloin olisi paras mahdollisuus tsiigailla pohjoisesta päin laskeutuvia koneita?

Kuinka luotettavia ns. laadukkaat apteekissa myytävät kotiverenpainemittarit on? Meillä on tollanen Sein-verenpainemittari, jonka hinta näkyy nettikaupoissa olevan 95e eli ei ihan pilipalivehje kuitenkaan ole.

Kysyn siksi, kun intissä mulla oli yläpaine hivenen kohollaan ja nyt kun kotona mittasin, niin se näytti 125:ttä eli ihan hyvää lukemaa. Intissä siis yläpaine oli yli 150, mutta luulen, että siinä saattoi olla jotain valkotakkikammoa mukana. Yleensä mulla kun on ollut verenpaine aika alhainen ja sen takia joskus nopeasti noustessa esiintyy huimaamista. Esim. kun kuumalla kelillä vetää "ampuma-asento maaten"-käskyn ja siitä sitten tuhatta ja sataa uudestaan ylös asentoon, niin tuntuu vähän sumenemista hetkellisesti.

Onko Helsinki-Vantaan lentokentällä jotain aikatauluja, tai yleensäkään mitään logiikkaa siihen mikä laskeutumiskiitotie on milloinkin käytössä? Käytiin veljenpoikien pyynnöstä läheisellä "lentokonekalliolla" kattomassa laskeutuvia koneita pari päivää sitten, mutta koneet laskeutuivat itä-länsi-suunnassa, eivätkä pohjois-etelä-suuntaiselle kiitotielle.

Siis onko jotain parasta kellonaikaa tai päivää jolloin tuonne kalliolle kannattaisi mennä, ja jolloin olisi paras mahdollisuus tsiigailla pohjoisesta päin laskeutuvia koneita?

Ja jatkokysymys tähän että missä tämä kallio sijaitsee? Siellä tuli joskus useampi vuosi sitten käytyä mutta kun ei muista enää.

Ja jatkokysymys tähän että missä tämä kallio sijaitsee? Siellä tuli joskus useampi vuosi sitten käytyä mutta kun ei muista enää.

jos puhutaan ns. "lemminkäisen kalliosta" joka sijaitsee yhden itä-länsi suuntaisen tien päässä niin tuusulanväylää poispäin keskustasta. "jussla" rampista ulos ja vasempaan. tie tekee 300m jälkeen käännöksen oikealle ja kallio on mutkassa.

tästä näkee tuulen suunnankin niin ei tarvii arvailla mihin koneet laskeutuu/nousee.
http://testbed.fmi.fi/history_browser.php?imgtype=winddirection&timestep=15

Back
Ylös Bottom