Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Voit ja kannattaa.
Ensimmäiset 5päivää on omavastuu päiviä, jolloin et saa rahallisesti mitään. Saat 25ltä päivältä työttömyskorvausta.
Korjatkaa toki, jos olen väärässä.

ei se kai noin mee.
Pitää olla ollu joku 43vko töissä edellises 24kk aikana tai jotain et voi saada työttömyyskorvausta. Työvoimatoimistoo voi ilmottautuu, se auttaa noissa kelan korvauksissa tai jossain, mutta työttömyyskorvausta ei saa.

ei se kai noin mee.
Pitää olla ollu joku 43vko töissä edellises 24kk aikana tai jotain et voi saada työttömyyskorvausta. Työvoimatoimistoo voi ilmottautuu, se auttaa noissa kelan korvauksissa tai jossain, mutta työttömyyskorvausta ei saa.

Niin ammattiliitosta silloin saa jos on ollu sen 43vko, mutta jos ei täyty se 43vko niin silloin kelalle hakemus. Itse tein näin kun olin töissä vaan 34vko.. tässä sit odotellaan päätöstä. Tuskinpa ne mua rahatta jättää.

Edit. työmarkkinatukea saa kelalta siis.

tarkotus olis tänää käydä lenkillä ja puntilla, kumpi olisi kannattavempaa tehdä eka, jos tarkotuksena on kiristellä.

Miten saan helpoiten kokispulloon viinaa korkkaamatta kokispulloa? :D

isot pojat kertoivat, että kannattaa porata keskellä pohjaa olevaan kohtaan (jossa muovi loppuu) reikä ja sitä kautta ujuttaa sisään viinakset. lopuksi reikä tukitaan huomaamattomasti esimerkiksi kuumaliimalla. minnes festareille sitä ollaan lähdössä?

ps. itse en oikeasti ole kokeillut kyseisen keinon toimivuutta, enkä ota vastuuta mistään vahingoista tai onnettomuuksista. :D

Meillä oli sellaisia Hartwallin pullottamosta peräisin olevia "korkkaamattomia" korkkeja. Sitten vaan vesipulloon 0,5l kirkasta ja korkki kiinni. Tää on tietysti hieman hankalampi toteuttaa, jos ei ole suhteita. Suosittu kikka on myös ruiskuttaa viinat esim. vesimeloniin tai appelsiineihin. ;)

Mä olen parhaaksi keinoksi havainnut puolen litran Pepsi-pullon, josta korkki auki, limut suuhun/maahan/johonkin jännään paikkaan, puoli litraa salmaria tilalle ja korkki kiinni. Kuten third_eye jo totesikin, niin noista Hartwallin pullojen korkeista ei kovin helposti näe että ne on avattu. Salmarikin kun sattuu olemaan samanväristä kuin pepsi, niin ei tosta hirveän helposti kiinni jää. Lisäksi salmari on sen verran hyvää suoraan taskulämpimänä, ettei tarvitse alkaa sähläämään minkään sortin lantrinkien kanssa.

Minkälaisesta liikkeestä (mieluiten Oulu) sais nopeasti ostettua Suomen lipun? Pitää päästä isoille festareille Eurooppaan edustamaan :)

Onko mahdollista purkaa vuokrasopparia, jos kämppä ei ole vielä edes vapaana eikä rahaa ole liikuteltu mihinkään suuntaan vielä? Kävipä nimittäin niin että välitys firma olikin tehnyt sopparin naapurikämpästä ja huomasin sitten kotona vasta >.> Kyllä osaa ihminen olla tyhmä

Mikä on sen osan nimi, joka on vähän niinkuin kulmarauta, mutta litteä? Eli se rei'tetty metallilevy, jolla voi ruuvien kanssa kiinnittää puuosia toisiinsa.

Onko utorrent poistettu kokonaan koneeltani jos poistin sen ohjauspaneelin lisää tai poista sovelluksen kautta, ja sitten etsin kaikki utorrent tiedostot etsi-ohjelmalla... Menin vahingossa tuon nimittäin lataamaan, ja nyt netti tuntuu todella hitaalta. :curs:

Onko utorrent poistettu kokonaan koneeltani jos poistin sen ohjauspaneelin lisää tai poista sovelluksen kautta, ja sitten etsin kaikki utorrent tiedostot etsi-ohjelmalla... Menin vahingossa tuon nimittäin lataamaan, ja nyt netti tuntuu todella hitaalta. :curs:
No jos se ei näy siellä asennetuissa ohjelmissa enää sitten se on kyllä poistettu kovolta ja rekisteristä. Jos sinulla oli joku torrentti päällä ja sitten suljit ohjelman niin voi olla että jengi yrittää vielä tunkea porteista läpi koneeseesi lataustiedoston perässä ja palomuuri blokkaa yhteydet koska ohjelma on suljettu. Mutta luultavasti harhaluuloa vaan netin hitaudesta.

Mikä on sen osan nimi, joka on vähän niinkuin kulmarauta, mutta litteä? Eli se rei'tetty metallilevy, jolla voi ruuvien kanssa kiinnittää puuosia toisiinsa.
Asennusvanne, naulauslevy (jos se on sellanen suora, littee, ilman mitään kulmaa)

No jos se ei näy siellä asennetuissa ohjelmissa enää sitten se on kyllä poistettu kovolta ja rekisteristä. Jos sinulla oli joku torrentti päällä ja sitten suljit ohjelman niin voi olla että jengi yrittää vielä tunkea porteista läpi koneeseesi lataustiedoston perässä ja palomuuri blokkaa yhteydet koska ohjelma on suljettu. Mutta luultavasti harhaluuloa vaan netin hitaudesta.
Ei ole harhaluuloa, kun pakkiksessa tredit eivät meinaa aueta millään(nuo ylänurkan bannerit vain näkyy), ja sivusto jää lataamaan ikuisuuksiin. Tämä siis jos on yksikin video tiedosto käynnissä. Ennen ei ole koskaan lagannut näin pahasti, vasta nyt tuon utorrentin(poiston?) jälkeen... En tietääkseni ole mitään muuta tehnyt.

Back
Ylös Bottom