Kuvia pakkiksen Mikestä? Q&A

Meta title: 💥 Kuvia Pakkiksen Mikestä? – Q&A joka selvittää onko legenda lihaa, luuta vai pelkkää foorumimyyttiä

Meta description: Keskustelua PakkisMiken kuvista, taustoista ja yleisön kysymyksistä – kuka mies on ja mitä haluat tietää?**

Oisko mitään vinkkiä kun oon aatellu valokuvaamisen aloittamista mut ei oo hajua et minkä laisilla välineillä kannattais alottaa ja kuinka paljon menee massia alotteluvaiheessa ja mitä työskentelyyn liittyviä ohjeita sulla ois.

Neuvo, jota ei kukaan kuitenkaan koskaan usko, tulee ihan turhaan. Osta niin kallista kamaa kuin perse kestää, mitä paremmat vehkeet, sen pidempään ne kestää ja sitä parempaa optiikkaa saa. Näissä vekottimissa katto on aika matalalla mitä hintaan tulee jos ei mennä noihin isoihin studiokameroihin.

Muutoin ohjeina, kuvaat vain ihan perkeleesti vaihtelevaa matskua, luet netin tutoriaaleja jatkuvasti, siis aivan kokoajan vapaa-ajallasi. Unohdat kaikki koulutukset, jos sulla on silmää, niin sulla on silmää, sitä ei koulussa opi.

Ja käytännön neuvo, rajaa aina jo kuvatessa, näin opit varsin nopeaan sommittelua.

Ja nää on vain meitsin mielipiteitä, ei tartte kenenkään paskan kuvaajan vetää poroja kolviin jos tämän viestin löytää googlella.

Neuvo, jota ei kukaan kuitenkaan koskaan usko, tulee ihan turhaan. Osta niin kallista kamaa kuin perse kestää, mitä paremmat vehkeet, sen pidempään ne kestää ja sitä parempaa optiikkaa saa. Näissä vekottimissa katto on aika matalalla mitä hintaan tulee jos ei mennä noihin isoihin studiokameroihin.

Heh. Itse kitaraa soittelen ja kotistudiota pyörittelen. Ihan samat neuvot toimii myös näköjään kuvauksen kanssa :) Kukaan neuvoa pyytävä ei sitä usko ennen kuin itse on ostellut ne halpikset useampaan kertaan ja sitten todennut ihan itse että jahans oliskin kannattanut ehkä heti alussa sijoittaa kunnolla vehkeisiin.

Heh. Itse kitaraa soittelen ja kotistudiota pyörittelen. Ihan samat neuvot toimii myös näköjään kuvauksen kanssa :) Kukaan neuvoa pyytävä ei sitä usko ennen kuin itse on ostellut ne halpikset useampaan kertaan ja sitten todennut ihan itse että jahans oliskin kannattanut ehkä heti alussa sijoittaa kunnolla vehkeisiin.
Juuri näin, itse saman homman käynyt läpi. Kyllä siinä ilman tuuria fyrkkaa katoaa välistä kun kamoja alkaa vaihtamaan.

Olisit Mike varmaan myös loistava autokuvaaja. Siis hommahan pelaisi samalla lailla kuin ihmiskuvissa periaatteessa. Paitsi syväterävyysaluetta voisi varmaan autokuvissa kasvattaa. Kuvaat varmaan ihmiskuvat "yleisesti" aika suurilla aukoilla?

Mutta heitä jokin hyvä Canonin runko jonka sä hankkisit autokuvaamiseen? Olisko täydenkoon kennon omaava runko mielestäsi kovasana?

Muistatko kun joskus 2004(?) tai jotain joku jannu teki hienoja pakkotoisto aiheisia näytön taustakuvia? Ei sulla sattuis olemaan jossain jemmassa niitä? Laittaisin duunin koneelle

Olisit Mike varmaan myös loistava autokuvaaja. Siis hommahan pelaisi samalla lailla kuin ihmiskuvissa periaatteessa. Paitsi syväterävyysaluetta voisi varmaan autokuvissa kasvattaa. Kuvaat varmaan ihmiskuvat "yleisesti" aika suurilla aukoilla?

Mutta heitä jokin hyvä Canonin runko jonka sä hankkisit autokuvaamiseen? Olisko täydenkoon kennon omaava runko mielestäsi kovasana?
En kuvaa suurilla aukoilla, vaan järjestäen päälle 10 aukko ja hyvin hyvin usein todella pitä syväterävyys. Autojen kuvaaminen ei ole koivinkaan lähellä muotokuvia. Auto ei liiku, siinä muuttuu mahdollisten tekniikkojen käyttäminen kovasti. Ja jos taas auto kuvataan liikkeessä, niin sitten taas mennään ihan eri suuntaan tekniikan osalta.

Ilman täyttä kennoa en enää kuvaisi.

Muistatko kun joskus 2004(?) tai jotain joku jannu teki hienoja pakkotoisto aiheisia näytön taustakuvia? Ei sulla sattuis olemaan jossain jemmassa niitä? Laittaisin duunin koneelle
Haulla pitäis löytyä.

En kuvaa suurilla aukoilla, vaan järjestäen päälle 10 aukko ja hyvin hyvin usein todella pitä syväterävyys. Autojen kuvaaminen ei ole koivinkaan lähellä muotokuvia. Auto ei liiku, siinä muuttuu mahdollisten tekniikkojen käyttäminen kovasti. Ja jos taas auto kuvataan liikkeessä, niin sitten taas mennään ihan eri suuntaan tekniikan osalta.

Ilman täyttä kennoa en enää kuvaisi.

Okei. Sehän on kyllä (kuulemma) totta että paras "kuvanlaatu" saavutetaan juuri yli kympin aukoilla.
Se on silloin lähimpänä ihmissilmän näkemää. Siis sikäli mikäli vain valaistus sen sallii..

Mutta voisitko vielä heittää mielestäsi suurimmat plussat täydenkoonkennosta verrattuna "droppikennoon"? Kun perskeles en ole koskaan päässyt itse kokeilemaan ja vertaamaan eroja..

Täyden kennon etu. Teleä saa aina rahalla lisää, mutta kroppikennossa ei pääse kunnon laajiksiin edes rahalla. Millit vaikuttavat laajispäässä aivan tolkuttomasti enemmän kuin telepäässä. Voit aina kroppailla 600m putkesta, mutta kroppailu ei onnistu toisessa päässä.

Pienillä aukoilla kuvatessa ongelmana on valaistus, mutta se puoli on kuosissa meitsillä erittäin hyvin niin laitteiden kuin osaamisen kannalta.

Maikki tsekkaa sähköposti

Kiitokset nopeasta toiminnasta

Ootko mike viime aikoina pistäytynyt salilla ihan treenaamassa? ois kiva kuulla miten se rauta liikkuu vuosien kovan treenin jälkeen.

Back
Ylös Bottom