Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Tein viime tiistaina kaupat kännykästä nettimarkkina.comin kautta. Maksoin sinä iltana kauppasumman myyjän tilille ja sovittiin että hän lähettää puhelimen heti, kun rahat näkyy tilillä. Tuon päivän jälkeen ei ole myyjästä kuulunut mitään. Olen lähettänyt sille useita tekstiviestejä ja yrittänyt soittaa monta kertaa eri päivinä, mutta ei vastausta.

Missä vaiheessa kannattaa mennä poliisin puheille?
No jos ei se vastaa puheluihin eikä viesteihin, niin kusetukseltahan tuo vaikuttaa. Laita sille vaikka vielä viestiä, että "nyt puhelin tänne tai asia menee poliisille". Jos ei sekään auta, niin sitten poliisin puheille.

No metalli nyt ei tarkoita nahkahousuja ja hevikuteita.
Itse kuuntelen montaa metallibändiä ja vain niissä bändeissä ei ole kellään nahkahousuja tai hevikuteita:D

No metalli nyt ei tarkoita nahkahousuja ja hevikuteita.
Itse kuuntelen montaa metallibändiä ja vain niissä bändeissä ei ole kellään nahkahousuja tai hevikuteita:D

Joo ei todellakaan, en mie sitä sano. :) Ihan vain kiinnostuksesta oisinkin halunnu nähdä onko tuommosta myyttistä (tummaa)nahkahevi miestä olemassa.

Tein viime tiistaina kaupat kännykästä nettimarkkina.comin kautta. Maksoin sinä iltana kauppasumman myyjän tilille ja sovittiin että hän lähettää puhelimen heti, kun rahat näkyy tilillä. Tuon päivän jälkeen ei ole myyjästä kuulunut mitään. Olen lähettänyt sille useita tekstiviestejä ja yrittänyt soittaa monta kertaa eri päivinä, mutta ei vastausta.

Missä vaiheessa kannattaa mennä poliisin puheille?
Älä nyt ymmärrä väärin tätä mutta pakko vaan ihmetellä ihmisiä ketkä vielä tekee näin niinku itse olet tässä tapauksessa tehny, ite en ikinä maksa rahoja toisen tilille että sitten vasta hän lähettäisi tavaran, aina postiennakko tms missä ei voi noin käyä.

Älä nyt ymmärrä väärin tätä mutta pakko vaan ihmetellä ihmisiä ketkä vielä tekee näin niinku itse olet tässä tapauksessa tehny, ite en ikinä maksa rahoja toisen tilille että sitten vasta hän lähettäisi tavaran, aina postiennakko tms missä ei voi noin käyä.

Mutta voihan postiennakollakin tulla vaikka mitä tuubaa luvatun tavaran tilalle??!!

Voi totta kai, mutta ei käy noin että vippaat massit tilille ja tavaraa ei tuukkaa, tossa että tulee paskaa tavaraa ni ainaki tulee jotaa :D

Juu, onhan se tyhjää parempi. Joskus olen kuullut, että jollain ehdolla nuo postiennakkokamat saisi tarkastaa postissa ennen maksua tms.... Onkohan ihan lööperiä?

Porukka on kuulemma kirjoittanut lähetyksen tietoihin tjms, että "saa avata ennen maksua" tai jotain vastaavaa, niin postissa näkevät, että tuotteen saa tarkastaa ennen maksua.

Postin sivuilt ei kyl mitää löytynny mut ainaki tuolta finlex:stä löysin tämmöstä:

17 §
Avaamisoikeus

Postiyrityksellä ei ole oikeutta avata suljettua kirjettä.

Postipaketti voidaan avata, jos:

1) lähetys on vahingoittunut ja avaaminen on välttämätöntä sisällön suojaamiseksi tai sen kunnon toteamiseksi; tai

2) on syytä epäillä, että lähetys saattaa aiheuttaa vaaraa terveydelle tai omaisuudelle.

Postipaketin saa avata Viestintäviraston tähän tehtävään valtuuttama henkilö toisen henkilön läsnä ollessa. Postipaketin sisältöä ei saa tarkastaa laajemmin kuin on tarpeen avaamisen syyn vuoksi. Avattuun postipakettiin on tehtävä Viestintäviraston määräämät merkinnät. Avaamisesta on laadittava siihen osallistuneiden henkilöiden allekirjoittama pöytäkirja, joka on toimitettava Viestintävirastolle. Postiyrityksen palveluksessa olevaan henkilöön sovelletaan rikosoikeudellista virkavastuuta koskevia säännöksiä hänen suorittaessaan tässä pykälässä mainittuja tehtäviä. (16.11.2001/1017)

Ota tosta nyt selvää et jos meet sinne ja sanot et "tahon avata paketin ku epäilen ettei se oo sitä mitä sen pitäis olla" et saatko sen aukasta eli onko siel sit sitä Viestintäviraston hyväksymää henkilö paikalla :D vai pitääkö ite postin porukalla olla siitä epäilys vai riittääkö oma....

Ota tosta nyt selvää et jos meet sinne ja sanot et "tahon avata paketin ku epäilen ettei se oo sitä mitä sen pitäis olla"
Et saa. Saat avata sen ainoastaan siinä tapauksessa, että lähettäjä on sen sallinut. Toimenpide on lähettäjälle tyyliin rasti ruutuun, mutta kenenkään en ole vielä nähnyt sallineen paketin avausta ennen maksua. Voi johtua tietysti siitäkin, että kukaan ei tiedä tuosta.

E: Ja asia on 100% fakta. Postissa kerran kyselty.

HEI, miten käy plasma television jos se joutuu olemaan kauan PAKKASESSA (-5c-10c)? Kyseessä siis muuttohommat, ja telkkari joutuu olemaan pakussa ainakin 10h pahimassa tapauksessa :eek:

Itse kun kävin plasmatelkun viimetalvena ostamassa niin ulkona oli joku 15 pakkasta. Ajoin illalla 22.00 aikaan kotiin ja menin nukkumaan (telkku jäi siis autoon) ja kun heräsin siinä 9.00 aikaan ja kävin sen sisälle + asensin niin ei siinä mitään erikoista ollut tapahtunut.

Jos laite joutuu olemaan kylmässä, sen pitää olla sitten muutama tunti huoneenlämmössä ilman että pistoke on seinässä, ennenkuin sille antaa virtaa. Tämä johtuu siitä että lämpöerojen takia laitteen sisälle kondensoituu vettä ja jos ennen sen poishaihtumista laittaa virtaa koneeseen, voi pahimmassa tapauksessa tulla oikkari tai muu vioittuminen.

Jos laite joutuu olemaan kylmässä, sen pitää olla sitten muutama tunti huoneenlämmössä ilman että pistoke on seinässä, ennenkuin sille antaa virtaa. Tämä johtuu siitä että lämpöerojen takia laitteen sisälle kondensoituu vettä ja jos ennen sen poishaihtumista laittaa virtaa koneeseen, voi pahimmassa tapauksessa tulla oikkari tai muu vioittuminen.

Kyllä, tämän jo tiesinki.

Mutta siis hyvä jos plasmalle ei välttämättä mitään tapahdu! Jos tapahtuu niin pistetään kotivakuutukseen :hyper: Kiitos nopeista vastauksista!

Back
Ylös Bottom