Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Tervehdys!

Olen ostamassa ensimmäistä kannettavaa tietokonetta ja haluaisin mielipiteitä merkeistä sekä malleista.

Oma budjetti on 600 euroa ja olen lähinnä katsonut mitä verkkokauppa.comila olisi tarjottavana.

Olen miettynyt seuraavanlaisia koneita:

-Acer Extensa 5630Z 15.4"/T3200/2GB/160GB/Vista Home Premium

- Acer TravelMate 5520-7AG16Mi 15.4"/TK57/2*2GB/160GB/BT/WHP

- HP Compaq Presario CQ50-110 15.4"/WXGA/RM-70/3GB/160GB/Vista Home Premium

Kone tulee nettisurffailuun, kotisivujen tekoon, valokuvien käsittelyyn sekä vähän pelaamiseen. Kovalevyä en tarvitse olla paljon koska olen ajatellut hankkia ulkoisen kovalevyn (esim 500Gb).

Olen erittäin kiitollinen vastauksista sekä hyvistä neuvosta.

Onko merkeillä paljon eroa? HP - Asus - Acer - IBM ??

Missähän on vika, kun netti toimii muuten normaalisti, mutta hotmail, messenger ja verkkopankit ei toimi. Proxyn kautta kun kierrättää niin verkkopankit esimerkiksi toimii. Yhteys on saunalahden.

Missähän on vika, kun netti toimii muuten normaalisti, mutta hotmail, messenger ja verkkopankit ei toimi. Proxyn kautta kun kierrättää niin verkkopankit esimerkiksi toimii. Yhteys on saunalahden.

Ettei vaan palomuuri bloki edellämainittuja? Mikä palomuuri sulla on koneella?

Osaatko vähän kertoa miten toi ohjelma toimii? Ite oon aika käsi koneiden kanssa :(
Asennat ohjelman koneellesi ja kytket puhelimen tietokoneeseen kännykän mukana tulleen USB kaapelin avulla. Toi ohjelma on tollanen millä pystyy siirtämään tavaraa PC:n ja kännykän välillä. Sieltä löytyy kaikille ohjattu toiminto. Pitäis löytyä myös tekstiviestien varmuuskopionnille.

Kopiot ne tekstiviestit PC:lle ja sen jälkeen kytket sen toisen kännykän kiinni ja siirrät nyt puolestaan ne siitä PC:ltä siihen kännykkään. Mutta tämä vaatii sen, että toinenkin puhelin on Nokia.

Tietty jos sun tekstiviestit on tallennettu siirrettävälle muistikortille niin silloinhan voit suoraan siirtää sen muistikortin siihen uuteen puhelimeen ja täten myös tektiviestit siirtyy siinä samalla. Jos ne ei ole muistikortilla niin tolla ohjelmalla ne saa myös siirrettyä puhelimen muistista muistikortille. Tolla tavalla toimittaessa sen toisen kännykän ei tarvitse olla Nokia.

Asennat ohjelman koneellesi ja kytket puhelimen tietokoneeseen kännykän mukana tulleen USB kaapelin avulla. Toi ohjelma on tollanen millä pystyy siirtämään tavaraa PC:n ja kännykän välillä. Sieltä löytyy kaikille ohjattu toiminto. Pitäis löytyä myös tekstiviestien varmuuskopionnille.

Kopiot ne tekstiviestit PC:lle ja sen jälkeen kytket sen toisen kännykän kiinni ja siirrät nyt puolestaan ne siitä PC:ltä siihen kännykkään. Mutta tämä vaatii sen, että toinenkin puhelin on Nokia.

Tietty jos sun tekstiviestit on tallennettu siirrettävälle muistikortille niin silloinhan voit suoraan siirtää sen muistikortin siihen uuteen puhelimeen ja täten myös tektiviestit siirtyy siinä samalla. Jos ne ei ole muistikortilla niin tolla ohjelmalla ne saa myös siirrettyä puhelimen muistista muistikortille. Tolla tavalla toimittaessa sen toisen kännykän ei tarvitse olla Nokia.

No voi perkules :D Ku tää känny mistä pitäs siirtää on vähän vanhahko, tai mulla ei oo tohon tota USB:tä :D Eikö oo mitään iisimpää tapaa siirtää tekstareita tohon kännyn simille?

No voi perkules :D Ku tää känny mistä pitäs siirtää on vähän vanhahko, tai mulla ei oo tohon tota USB:tä :D Eikö oo mitään iisimpää tapaa siirtää tekstareita tohon kännyn simille?
Toivottavasti tästä linkistä olis jotain apua http://www.nokia.fi/A4313193

"Joissakin tapauksissa voit myös siirtää tekstiviestejä SIM-kortin avulla. "

Tosta en sitten tiedä sen enempää ku en ole koskaan moista toiminpidettä tehnyt. Puhelinnumeroita kylläkin olen siirrellyt SIM-kortilla.
Se riippuu ihan Nokian mallista pystyykö niitä tekstareita siirtää SIM-kortille. Kokeile plärää kännykän valikkoja niin eiköhän sieltä joku KOPIO komento löydy. Tai sitten ei.

Menee kaiketi ihan "kopioiduksi" eli avaa vaikka paint ja sieltä *Muokkaa* -> *Liitä* sitten voit tallennella mihin tahdot.

Voi toki löytyä muualtakin, en ole saletti, mutta noin saat sen ainakin.

Koneessa tällä hetkellä Vista, joka olisi tarkoitus vaihtaa pois, tilalle tulossa XP.
Mites tämä windowsin vaihto käytännössä tapahtuu? Mulla on xp levyllä, ja ajurit ulkoisella kovolla. Poistanko vain kaiken C- ja D-asemilta, vai mitä häh? Mites Vistan poistaminen?

Koneessa tällä hetkellä Vista, joka olisi tarkoitus vaihtaa pois, tilalle tulossa XP.
Mites tämä windowsin vaihto käytännössä tapahtuu? Mulla on xp levyllä, ja ajurit ulkoisella kovolla. Poistanko vain kaiken C- ja D-asemilta, vai mitä häh? Mites Vistan poistaminen?

Laitat Windows XP:n levyn sisään, käynnistät koneen uudestaan ja boottaat sieltä levyltä. Siinä asennusohjelmassa sitten alustat sen osion (C: ), jonne haluat XP:n asentaa. Kun asennus on valmis, ulkoinen kovo kiinni ja asennat sieltä ne ajurit.

Back
Ylös Bottom