Solutoveri Ivan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu
:offtopic: Kyllä tuo soluasuminen voi olla melkoista onnenkauppaa, varsinkin nyt Suomen kansainvälistyessä.... soluasunnossa asuvan opiskelijan kämppikseksi on tarjolla perinteisten suomalaishullujen lisäksi kaikki ulkomaalaiset hullut.

Kiva lukea, että jollain menee vielä heikommin.

Itselläni solutoverina on kaveri, joka ei neljässä kuukaudessa ole siivonnut vielä kertaakaan, eikä pyyhi omia jälkiään edes hellalta tai tiskipöydältä, paitsi pyynnöstä. Hammasharjaa mies ei omista ja suihkussa käy kerran viikossa. Suihkussa käyntiä olen seurannut tarkasti, koska kaveri jättää kulkiessaan lähes näkyvän hajujäljen. Kämpästä löytyy onneksi kaksi vessaa, joten samaa ei tarvitse tämän kaverin kanssa käyttää. Meininki toisessa vessassa on eläimellinen, sillä kaveri kokee luonnolliseksi merkata pöntön reviirikseen osoittamalla virtsasuihkunsa vain nimellisesti kohti pönttöä. Varsinkin tästä pissafetissistä on keskusteltu, kun vuokranantajakin huomautti asiasta tehtyään tarkistuskäynnin erään toisen solukämppiksen poismuuton yhteydessä.

Kaveri on käsitykseni mukaan verkkopeliaddikti, sillä jonkun pelin olen nähnyt hänen tietokoneensa ruudulla olleen. Tästä johtuen tämä sankari elää pelin vaatimassa vuorokausirytmissä, joka on itseni kanssa vastakkainen. Kaveri heräilee illalla niin, että ehtii vielä ruokakauppaan ennen sulkemisaikaa. Usein aamupalalla kymmenen aikoihin olen havainnut tämän kaverin juuri menevän nukkumaan. Virkeimmillään kaveri tuntuu olevan 4-5 aikoihin, jolloin kokkailee. Onneksi kaverin repertuaarin kuuluu lähinnä vain lämpimiä voileipiä, jotka hän valmistaa uunissa. Silti mies onnistuu kaikenlaista kolinaa saamaan aikaan. Äänen tuottamisen kannalta kaverin erikoisuus on tapa sulkea ovet käyttämättä kahvaa. Ovi pitää siis lyödä niin lujaa kiinni, että puoli vuotta vanhan jämäkän oven lukon jäykän kielen saa painumaan sisään oven liike-energian avulla.

Oho, meinaa mennä oman blogin puolelle.:zzzz:

Nyt on luettu blogi kokonaisuudessaan.
Aika hurjaa menoa.
Ei voi, kuin ihmetellä mikä ihmisessä on vikana.
Ei siinä jos tykkää itse elää kuin porsas pellossa, mutta ei mitään käytöstapoja kanssaeläjiä kohtaan.
Aika rankkaa tekstiä, jos ajattelisi omalle kohdalle.

No ei toi jätkä ihan terve ole. Kyllähän sekin jo kertoo, että saattaa lähteä räntäsateeseen ilman kenkiä jne. Olisin itse kyllä antanut luovutusvoiton 6-0 tossa tilanteessa Ivanille ja kerännyt kimpsuni ja kampsuni :D

Hiukkasen rupes nyt pelottamaan toi muutto kahden hengen soluasuntoon. Tuommosen 'solutoverin' ku sais :O Saattaisin kuolla...

Onko toi Hoasin touhu tosiaan noin väliinpitämätöntä, että tommoista äijää ei saada kämpästä ulos? Onko pakkislaisilla kokemuksia? Kuulostaa vaan aika uskomattomalta.

Blogi oli kyllä äärimmäisen hyvin kirjoitettu ja ihan helvetin hauska. Luin koko jutun yhtä soittoa nyt tässä ja hekotin ääneen suurimman osan ajasta :hyvä:.

Se ei mun mielestä tosta blogista selviä, mutta eikös ne kuitenkin hoasista siinä puhunut? Näin mä sen ainakin ymmärsin. Mutta jos yliopistoon pääsee kerran sisälle, niin siellähän voi pysyä kirjoilla tekemättä mitään. En sit tiedä, että mitä noin opiskelija-asuntosäätiöt pitää kriteerinä kämpän saamiselle, että riittääkö pelkkä yliopistossa kirjoilla olo, vai täytyykö olla esim. oikeutettu myös opintotukeen, joka siis edellyttäisi myös opintojen suorittamista. oon melko varma, että toi jätkä ei kursseja suorita :D.

Jotenkin noista kirjoituksista tuli semmonen kuva, että kyseessä on yksityinen vuokranantaja vaikka kyseessä onkin soluasunto.

Niin mäkin aluks käsitin, mutta mun mielestä joku noista kirjoittajista jossain kommetissa mainitsi ton hoasin. Yksityinen ihminenhän nyt varmaan tahtoisi ainakin sen 4000€:n remonttilaskun takaisin vähän ripeämmin.

Soluasuminen on hienoa hommaa. Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä ja vuokra on pieni. Jos kyseessä on asuntolasäätiön tms. solu, häiriötekijöistäkin pääsee kohtuullisella vaivalla ja nopeudella eroon. Omat "pahimmat" kokemukset tosin rajoittuvat lähinnä liian sosiaaliseen portugalilaiseen vaihto-oppilaaseen, joka ei tajunnut ikinä lukita vessan ovea ja söi pussimuusia kylmän maidon kera ja murot kuumassa maidossa.

Loistava blogi kyllä. Onneksi noita hulluja ei ole kovin paljoa.

Jotenkin noista kirjoituksista tuli semmonen kuva, että kyseessä on yksityinen vuokranantaja vaikka kyseessä onkin soluasunto.
Eikö se isännöitsijä tms. ollut jo löytänyt jätkille toisen neljän hengen soluasunnon jossa oli vielä tilaa kolmelle, että olisivat voineet muuttaa sinne? Ei yksityinen olisi heittänyt siivoja kavereita pois ja pitänyt ulkomaista porsasta joka aiheutti vesivahingon?:D

Hiukkasen rupes nyt pelottamaan toi muutto kahden hengen soluasuntoon. Tuommosen 'solutoverin' ku sais :O Saattaisin kuolla...

Kannattaa mielummin muuttaa 3 hengen solukämppään. 2h kämpissä on oma rauha, mutta 3h kämpissä on edes joku todennäköisyys että osuu fiksu kaveri edes toiseen kämppään. 4h kämpissä alkaa keittiötila sitten olla melko kaoottista ja siivouksen kanssa säätöä.

Kannattaa mielummin muuttaa 3 hengen solukämppään. 2h kämpissä on oma rauha, mutta 3h kämpissä on edes joku todennäköisyys että osuu fiksu kaveri edes toiseen kämppään. 4h kämpissä alkaa keittiötila sitten olla melko kaoottista ja siivouksen kanssa säätöä.

Eipä tuota hoasilla kauheesti ite saa valita ku muutenki on tunkua asuntoihin niin perkeleesti.

"remontin aikana hän muunmuassa oli repinyt auki pankilta minulle tulleen kirjeen, joka sisälsi tarkat tilitiedot saldoineen. Kirjekuoreen hän oli kirjoittanut "opened by mistake, Ivan"."

Kyllä tää alkas olla mulle ainaki viimenen naula arkussa ton jätkän sietämisen suhteen :D

Mitäs tuo sitten opiskelee? Eikös sen pitäis olla jossain koulussa kirjoilla, että voi asua hoasilla?

Helposti saa 3-4 vuotta loisittua ilman mitään suorituksia. Tuollaisella "kansainvälisellä" opiskelijala vielä helpompaa selitellä itselleen lisäaikaa.

Ja mitä itse tuli 3 vuotta Hoasilla asuttua niin a) ei ne saa tuota häädettyä, ei kovin helpolla ja b) naurattaa noi rakenteelliset selostukset asunnosta... sitä samaa paperilaatua mitä itellä oli myös. Hometta ja meteliä riitti :hyvä:

Back
Ylös Bottom