Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Eivät nuo tilastot niin järkyttäviltä näytä minun silmiini. Määrällisesti raiskauksia saattaa jonkun ryhmän kohdalla olla enemmän, mutta populaatiotkin ovat paljon pienempiä kuin suomalaiset.

Lisäksi suomalaisten raiskaukset tapahtuvat useimmiten kotona tutun henkilön toimesta, joten epäilen että poliisin tietoon ei ole tullut läheskään kaikkia suomalaisten tekemiä raiskauksia.

Sinulla on varmaan tarjota jotain faktaa väitteesi tueksi? Miten minulla on sellainen olo, että Muslimien kekuudessa tapahtuu vähintään yhtä paljon ellei jopa enempi raiskauksia (perheiden sisällä) . Väitätkö sinä vakavasti, että muslimiperheessä elävällä naisella on pienempi kynnys ilmoittaa raiskauksesta poliisille kuin suomalaisella naisella? :D

EDIT: täytyy vielä ettiä se ympyrä diagrammi, mistä näkyy hyvin tuo mamujen edustus rikoksissa.

Islamin hyvistä ja huonoista puolista vielä: molempia löytyy.

Plussat:
- perhekeskeisyys ja raittius (kuten Alyssa jo mainitsi)
- koulutuksen ja tieteen arvostaminen, sekä lasten kannustaminen opiskelemaan
- käytännönläheisyys - ohjeita ystävyyteen, avioparin seksielämään, kaupankäyntiin, opiskeluun, riitoihin jne.
- yksilön vastuu: uskoa ei saada lahjana vaan ihminen palaa omasta vapaasta tahdostaan muslimiksi ja joutuu sen jälkeen tekemään parhaansa ollakseen hyvä ihminen, armoa ei tunneta
- uskon aktiivisuus: kun muslimit joutuvat mm. rukoilemaan viidesti päivässä, ei voi "unohtaa" olevansa muslimi

- Todella kivaa olla raitis Allahin rangaistuksen pelossa, lienee yhtä siistiä kuin olla selibaatissa pakotettuna.
- Muslimimaat ovatkin tunnettuja tieteen edistämisestä vähän samalla tapaa kuin katolista kirkkoa voidaan pitää tieteen airuina keskiajalla
- Ilman näitä ohjeita ei voi tulla toimeen? Toki joskus muinoin aavikolla näistä voisikin olla hyötyä, mutta kyllä ovat jääneet ajan jalkoihin muutama sata vuotta sitten.
-Miksi pitäisi olla muslimi, onko muslimina olemisessa mitään kovin haluttavaa?
-Valtavan ihanaa joutua kumartelemaan päivästä toiseen jotain olematonta, entistä kuun jumalaa:)

Islam on minusta väkivaltainen, ekspansiivinen kuolemankultti, jonka perusti mielenhäiriöistä kärsinyt muinainen aavikkopedofiili (aavikolla elävä pedofiili siis, molemmat määreet sopivat hyvin Muhammediin), miksi nykyään pitäisi pitää moista miestä mitenkään arvossa. Eikö pitemminkin pitäisi antaa muslimeiden kuulla totuus Muhammedista ja toitottaa tätä niin kauan kun tarvis?

Loppujen lopuksi Islamin hyvät puoletkin ovat sellaisia, mitkä länsimaissa ollaan jo aikoja sitten keksitty ja huonot puolet sellaisia, mistä on päästy eroon jo aikoja sitten. Minusta tämä tarkoittaa sitä, että länsimaiden kulttuuri on huomattavasti kehittyneempää kuin islamilaisten maiden ja näiden tulisi omaksua länsimaiset, kehittyneemmät piirteet omaansa ja jos muslimi haluaa tulla asumaan länsimaahan, niin tämän on syytä omaksua länsimaiset, kehittyneemmät tavat omaan käytökseensä.

Lisäksi jos Koraania pitää tulkita kirjaimellisesti, muslimimaailma ei voi sopeutua ulkopuolisen maailman kulttuurisiin muutoksiin.
- Sharia ei ole länsimaisen oikeuskäsityksen mukainen ja kohtelee miehiä ja naisia selkeästi eriarvoisesti. Lisäksi esim. kivittämiskuolemat ovat meillä paitsi laittomia, myös kristillisen etiikan vastaisia --> kristitty Eurooppa ei voi tässä asiassa joustaa ja piste.

Siinäpä se.
Ja me muslimithan emme tulkitse koraania kirjaimellisesti. :thumbs:

Mielenkiintoinen dokumentointi nimeltä "undercover mosque" 1-6

KUFFAR KUFFAR! Nuiva VHM Pat Condell jutustelee Islamista

Poliisikoirat vain tossuilla moskeijaan
"Tossupakolla pyritään välttämään konflikteja, sillä monet muslimit pitävät koiria saastaisina eläiminä ja välttävät koskemasta niihin."
Välttämään konflikteja? Nyt soi: KMA - POMMEJA, POMMEJA
Vierailevatko poliisikoirat useastikkin moskeijoissa?
Onneksi eurooppalaiset osaavat mukautua tilanteeseen kuin tilanteeseen. :dance2:

Tilastoista: jos minulla on kaksi omenaa joista yksi on mätä, 50% omenoista on mätiä. Tästä ei voi vetää johtopäätöstä, että jos lisään tähän määrään 10 omenaa, edelleenkin 50% olisi mätiä. Pienet populaatiot vääristävät aina tilastollista tutkimusta. Lisäksi jos määrällisesti suomalaiset kuitenkin tekevät enemmän rikoksia, pitäisi keskittyä ehkä niihin.

"Suomalaisista" raiskauksista: pyörrän sanani, hakkaaminen näkyy olevan suomalaismiesten keskuudessa suositumpaa kuin raiskaaminen. 43,5 % yli 15-vuotiaista naisista on joutunut joko fyysisen/seksuaalisen väkivallan tai väkivallalla uhkailun kohteeksi. Aika paljon. Joko me suomalaisetkin olemme ehkä hieman syyllisiä tai sitten somaleilla on ollut kiirettä. Lisäksi väkivallan rakenne on muuttunut 90-luvusta: parisuhteen ulkopuolinen ja tuntemattomien tekemät väkivallanteot ovat lisääntyneet. Ulkomaalaisten tekemistä raiskauksista suurin osa näkyy olevaan seksiin pakottamista esim. baari-illan jälkeen. Eli ei ole otettu tosissaan kun nainen sanoo "ei". Lisäksi tekijät näyttävät olevan samoja ihmisiä, poliisille tuttuja. Puskaraiskaukset ovat harvinaisia sekä suomalaisten että ulkomaalaisten tekeminä. Voisiko tästä vetää varovaisen johtopäätöksen, että ulkomaalaisten tekemät parisuhteen ulkopuoliset raiskaukset ovat muuttaneet tilastoja? Samalla suomalaisten perheväkivalta on kenties säilynyt ennallaan. (Usko, toivo, hakkaus -tutkimus v. 1997 ja 2005, HS 10.2.2008.)

Väittäisin että jos ulkomaalainen raiskaa baari-illan jälkeen jonkun, niin hän jää siitä todennäköisemmin kiinni kuin vaimoaan hakkaava suomalainen mies, jonka vaimo ei uskalla tai halua monen yhteisen vuoden ja yhteisten lasten jälkeen mennä poliisin puheille. Ja perheväkivalta ei ole vain duunarien tai tyhmien ihmisten tai muslimien ongelma. Myös suomalaisten keskiluokkaisen kulissin takaa löytyy perheitä, joissa hyvin toimeentuleva mies hakkaa korkeasti koulutetun vaimonsa päätä parkettiin.

"Suomalaisista" raiskauksista: pyörrän sanani, hakkaaminen näkyy olevan suomalaismiesten keskuudessa suositumpaa kuin raiskaaminen. 43,5 % yli 15-vuotiaista naisista on joutunut joko fyysisen/seksuaalisen väkivallan tai väkivallalla uhkailun kohteeksi. Aika paljon.
Mun mielestä aika vähän. En itse usko tuntevani yhtäkään naista, jota kukaan, koskaan, ikinä missään ei olisi tarttunut kiinni, tyrkkinyt tai töninyt, käyttäytynyt "seksuaalisesti painostavalla" tavalla tai uhkaillut suullisesti.

Ennen kun alkaa spekuloida tuon kieltämättä aika provosoivan prosenttiluvun perusteella, kannattaa tarkistaa sen liitteenä olevan lomakkeen kysymyksenasettelut.

Mikä helvetin "sivistynyt poppoo"? Elätkö sinä sitten jossakin metsässä jossa on vain suomalaisia ja eletään suomalaisten perinteiden mukaan? Kyllä ihan tavalliset suomalaiset ovat nykyään kiinnostuneita muista kulttuureista ja opettelevat vieraita kieliä jne. Hyvä vain että saadaan Suomea vähän monikulttuurisemmaksi, eipä ole elämä niin tylsää. Vai mikä sinua nyt sitten ulkomaalaisten tavoissa niin kovin riepoo?

Ja mainittakoon nyt vielä että ulkomaalaiset eivät saa Suomessa korkeampaa työttömyyspäivärahaa, ja vieläpä lentävät maasta pihalle paljon helpommin jos jäävät työttömiksi. Eli kertokaa nyt mullekin että mitä niille maksetaan mitä te ette saisi. Ja eikö ole reilua että jos tekee Suomessa töitä ja maksaa sinne veroja, niin saa nauttia samoista sosiaaliturvaeduista kuin kaikki muutkin? Vai pitäisikö ulkomaalaisten olla meidän suomalaisten työjuhtia, jotka hoitavat kaikki paskaduunit ja käyvät sitten omasta taskustaan yksityislääkärillä. Älkää nyt viitsikö.

No sinähän se raivostuit. Se että opiskelen esim. saksaa ei tarkoita että haluan moskeijan kotinurkilleni, ei tosiaankaan. Nyt on lähinnä puhe raiskareista ynnä muista rettelöitsijöistä, vaikka SINÄ olet kovin ihania muslimeja tavannutkin, ei se tarkoita että muslimit sopisivat suomeen kuin nyrkki silmään. Tätä juuri tarkoitin tällä että otetaan muilta väkisin. "olen tavannut ihanan muslimin, tuodaan suomeen satatuhatta samanlaista!" Eurooppa on täynnä esimerkkejä mihin se johtaa, ja sekös minua riepoo. (tähän sellainen tyhmä rasistinen skinhead-hymiö joka juo kaljaa, on elämässään epäonnistunut eikä tiedä mistään mitään)

Menkää sitten Amerikkaan asuun (vastalauseena "menkää Neuvostoliittoon" heittoon).

Mulla ei ole ainakaan mitään eristyistä vastaan muslimeita ja arvostan jossais tilanteista heitä paljon enemmän kuin suomalaisia ahneita paskakasoja. Nationalismi kuoli 2. maailmansodan aikana, herätystä!

Tilastoista: jos minulla on kaksi omenaa joista yksi on mätä, 50% omenoista on mätiä. Tästä ei voi vetää johtopäätöstä, että jos lisään tähän määrään 10 omenaa, edelleenkin 50% olisi mätiä. Pienet populaatiot vääristävät aina tilastollista tutkimusta. Lisäksi jos määrällisesti suomalaiset kuitenkin tekevät enemmän rikoksia, pitäisi keskittyä ehkä niihin.
Toi pienipopulaatio juttu on tosi hyvä! Kertakaikkiaan!
:hyvä: :hyvä: :hyvä:
"2000-luvulla poliisin tietoon tulleista raiskauksista yli 40 prosentissa epäilty on ollut ulkomaalaistaustainen. Ryöstöissä sekä kiristyksissä osuus on lähes kolmasosa."

Pitää keskittyä Suomessa suomalaisten rikoksiin koska suomalaiset tekevät Suomessa eniten rikoksia?
Siis ehkä. Emmätiiä.

"2000-luvulla ulkomailla syntyneiden osuus Helsingin asukkaista on kasvanut 6,1 prosentista 8,3:een."
Palikoista rakennan.
Jos ulkomailla syntyneitä miljoonakaupunki Helsingissä on n.8,3 % eli jotain 83 000 kpl miljoonasta on ulkomailla syntyneitä. Ja tämä 83000 rikastuttajan joukko tekee lähes puolet Helsingin raiskauksista?
Hmmm. Mut hei se on se "pienipopulaatio" joka vääristää nää tilastot ihan täysin!
Muistetaan nyt kuitenkin notta "seksuaalirikosten taustalla on usein kulttuurien törmäys". <-- lieventävä asianhaara.

Mutta onneksi
"Jos ikä vakioitaisiin eli sen vaikutus poistettaisiin, prosenttiosuudet rikoksista voisivat laskea, raiskausten kohdalla yli kymmenenkin prosenttiyksikköä", kommentoi ulkomaalaistaustaisten rikollisuutta tutkinut dosentti Juhani Iivari Stakesista.
Ja näinhän ei kävisi kuitenkaan syntyperäisten suomalaisten rikostilastoissa?

Mutta mä ymmärrän aina kaiken väärin. Ja btw: mä vihaan suomalaisia! Onko se nyt niin mahtavaa hakata oma akkaa? Hävetkää.

Hyvä vain että saadaan Suomea vähän monikulttuurisemmaksi, eipä ole elämä niin tylsää. Vai mikä sinua nyt sitten ulkomaalaisten tavoissa niin kovin riepoo?

Elämä ei todellakaan tule olemaan tylsää, kun Suomikin muuttuu monikulttuurisemmaksi.
Ruotsissa, Englannissa ja Ranskassa ainakin on jo semmosia sanotaanko nyt vaikka hiekkadyynejä jonne esim. palokunta/ambulanssikuskit(IHMISIÄ AUTTAVAT) ei uskalla eikä suostu menemään ilman poliisia. Sitten kun paikalle saavutaan odottaakin kivi-, pullo- ja keihässade.
Mutta näähän on vaan yksittäistapauksia nämäkin.

Voitaisiinko pohtia mieluummin sitä että miksi ulkomaalaisilla on ongelmia työllistyä, kouluttautua ja sopeutua? Minä olen kai itsekin toisen polven maahanmuuttaja koska äitini on maahanmuuttaja. Meillä on perinteitä ja kulttuuria jota ei Suomessa hyväksyttäisi, esim. nainen palvelee miestä ja miehet ovat macho-sikoja. Vaikka minulla onkin tällainen kulttuuri "rasitteena", olen silti täysin pystynyt integroitumaan suomalaiseen yhteiskuntaan. What's better, olen myöskin pystynyt ulkomailla asuessani riisumaan suomalaiset rasitteet (juopottelu, asioista ei puhuta vaan selvitetään fyysisellä väkivallalla jne.). Aivan, suomalaisten kulttuuri ei ole kaikkien silmissä sivistynyt.

Suomalainen yhteiskunta eristää tietyt etniset vähemmistöt. Somalit, venäläiset ja virolaiset (varmaan voisi listata vielä lisää?) saavat ihan taatusti kokea syrjintää Suomessa. Ja tämä ongelma ei ratkea niin kauan kuin suomalaisten mielestä ainoa ratkaisu on poistaa nämä henkilöt maasta. Jos tietyt maahanmuuttajat pystyvät sopeutumaan ja toiset eivät, on pakko kysyä aiheuttavatko suomalaiset itse osan tästä ongelmavyyhdistä.

Jos tietyt maahanmuuttajat pystyvät sopeutumaan ja toiset eivät, on pakko kysyä aiheuttavatko suomalaiset itse osan tästä ongelmavyyhdistä.

Sanoisin, että olet asian ytimessä. Kääntäen: Jos vaikka eräs tietty ihmisryhmä ei kykene integroitumaan missään maassa, mahtaako se vika olla niissä kaikissa vastaanottomaissa? Vai olisiko sittenkin niin, että se vika voisikin olla niissä, jotka eivät kykene/halua integroitua mihinkään maahan?

Tiedän muutamia todella asiallisia maahanmuuttajia, jotka ovat myös muslimeja, mutta on tullut nähtyä tämä toinenkin puoli: jostain syystä nimenomaan islamilaisista maista tulevat ovat kärkkäitä vaatimaan, että meidän pitää myötäillä heidän kulttuuriaan ja antaa periksi heille joka asiassa, ikään kuin Suomella ei ole mitään arvoa. He kyllä nauttivat sananvapaudesta ja demokratiasta niin kuin se heille sopii, mutta valtaväestö ei saisi mitenkään kritisoida heitä. Sitten tästä maasta vielä löytyy kaikenmaailman vasemmistolais-viherpiipertäjiä, jotka myötäilevät maahanmuuttajien vaatimuksia.

Jos suomalainen menisi Saudi-Arabiaan ja rikkoisi heidän normejaan, ei sitä katsoittaisi hyvällä ja sen huomaisi. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että Suomessa on tietyt säännöt, joita noudattamalla pärjää myös maahanmuuttaja?

Voitaisiinko pohtia mieluummin sitä että miksi ulkomaalaisilla on ongelmia työllistyä, kouluttautua ja sopeutua? Minä olen kai itsekin toisen polven maahanmuuttaja koska äitini on maahanmuuttaja. Meillä on perinteitä ja kulttuuria jota ei Suomessa hyväksyttäisi, esim. nainen palvelee miestä ja miehet ovat macho-sikoja. Vaikka minulla onkin tällainen kulttuuri "rasitteena", olen silti täysin pystynyt integroitumaan suomalaiseen yhteiskuntaan. What's better, olen myöskin pystynyt ulkomailla asuessani riisumaan suomalaiset rasitteet (juopottelu, asioista ei puhuta vaan selvitetään fyysisellä väkivallalla jne.). Aivan, suomalaisten kulttuuri ei ole kaikkien silmissä sivistynyt.

Suomalainen yhteiskunta eristää tietyt etniset vähemmistöt. Somalit, venäläiset ja virolaiset (varmaan voisi listata vielä lisää?) saavat ihan taatusti kokea syrjintää Suomessa. Ja tämä ongelma ei ratkea niin kauan kuin suomalaisten mielestä ainoa ratkaisu on poistaa nämä henkilöt maasta. Jos tietyt maahanmuuttajat pystyvät sopeutumaan ja toiset eivät, on pakko kysyä aiheuttavatko suomalaiset itse osan tästä ongelmavyyhdistä.

Suomalaisia pidetään yleensä ymmärtääkseni suhteellisen hyvässä maineessa maailmalla, enkä nyt pitäisi väkivaltaa mitenkään suomalaisille tyypillisenä ongelmanratkaisumallina tai juopottelua. Eikä etnisiä vähemmistöjä todellakaan eristetä Suomessa, toiset vain valitsevat eristäytymisen eikä sekään pidä paikkaansa esim virolaisten kohdalla.

Mitä kysymykseesi tulee niin toki Suomi on suhteellisen homogeeninen maa ja tämä tuo jotain haasteita vähemmistöjen sopeutumiselle ja se onkin minusta syy miksi näistä vähemmistöistä pitäisi rankata pois kaikki, jotka eivät kykene sopeutumaan Suomeen etukäteen, ts pisteyttää maahantulijat.

Toinen hyvä puoli on alkoholittomuus. Suomessa alkoholi on ihan oikeasti tosi iso ongelma, perskännit ovat jopa olennainen osa kulttuuriamme. Pilvenkäytöstä sun muusta en tiedä, mutta en ole ainakaan omassa ystäväpiirissäni kuullut koskaan mitään juttua mistään päihteistä muslimien kohdalla (australialaiset on kyllä kovia siinä hommassa :D).

Niin, muslimit käyttää khatia ja suomalaiset juo viinaa. Jotka muuten kummatkin ovat "osa kulttuuriamme".

Niin, muslimit käyttää khatia ja suomalaiset juo viinaa. Jotka muuten kummatkin ovat "osa kulttuuriamme".

Tosta khatista en sen tarkemmin tiedä, mutta harvemmin missään (edes muslimimaissa) näkee mitään päihteistä sekaisin olevia urpoja kadulla häiriköimässä samaan malliin mitä esim. Suomessa juoppoja.

Tosta khatista en sen tarkemmin tiedä, mutta harvemmin missään (edes muslimimaissa) näkee mitään päihteistä sekaisin olevia urpoja kadulla häiriköimässä samaan malliin mitä esim. Suomessa juoppoja.

Miksi muuten somalinuoret ovat nykyään kovasti liikenteessä Helsingin yössä ja osa täysin kännissä? Ja kyllä vanhempia somalispurgujakin näkee. Toki niitä työtä tekeviäkin on ja kaikki kunnia heille, mutta valitettavan monilla näyttää olevan sopeutumisvaikeuksia. Ilmeisesti osalle ongelman aiheuttaa se, että he eivät tiedä kumpaan kulttuuriin kuuluvat.

Back
Ylös Bottom