Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

ok... jos olisin sekunnin päästä sadanvalovuoden päässä, katsoisin kaukoputkella maahan olisi vuosi 1908 eikö? ja tulisin sekunnissa takaisin. Tietenkin mahdotonta kun valoa nopeampaa ei pääse.

Näkist siis menneisyyteen kyllä. Mutta jos takaisin tullessa pysähtyisitkin puolen sekunnin kohdalla, niin näkisit tilanteen 1958 vuodelta. Mitä lähemmäs pääset, sitä tuoreempaa kamaa näet. Näin siis oikeassakin maailmassa, mutta käytänössä ei tällä viiveellä ole täällä paljoa vaikutusta.

Eli et ratkaisuust aikamatkustusta. Kyseessä on vain hidas valo. Ei itse tapahtuma.

Miksei apteekkituotteita voi tilata netistä. Hävettää mennä ostamaan Lactalia kun kaikissa paikkakunnan apteekeissa on tuttuja töissä. Landen hyviä puolia...

Jos lentäisin sekunnissa 100 valovuoden päähän ja samassa ajassa takaisin maapallolle olisiko vuosi 1908?

Aikaa olis kulunu 2s ja palaisit nykyaikaan :D Ja toiseks, toi ei oo ees teoriassa mahdollista koska yks valovuosi on se matka, jonka valo kulkee vuodessa ja valonnopeutta nopeempaa nopeutta ei oo ;)

ok... jos olisin sekunnin päästä sadanvalovuoden päässä, katsoisin kaukoputkella maahan olisi vuosi 1908 eikö? ja tulisin sekunnissa takaisin. Tietenkin mahdotonta kun valoa nopeampaa ei pääse.
Periaatteessa joo, jos kysymystä ajattelee filosofiselta kannalta, eikä tieteelliseltä. Eli kun olet sadan valovuoden päässä katsomastasi kohteesta, näet valonsäteet jotka ovat tehneet matkaa sata vuotta.

edit. olinpas hidas, jäi tämä viimeinen sivu lukematta.. Niin et siis tietenkään itse siirtyisi sinne menneisyyteen kuten täällä jo joku totesikin.

Jos kulkee kovempaa kuin valonnopeus, alkaa matkustamaan ajassa:wtf:

Pudotat varmaan sen leivän sen verran korkealta tai matalalta, että se ehtii matkallaan pyöriä juuri sopivasti laskeutuakseen maahan "jaloilleen kuin kissa".
Tähän samaan liittyy se, miksi se useimmiten putoaa voipuoli alaspäin. Tämä on ihan tieteellisesti tutkittu ja todistettu. Yleensä leipä putoaa pöydän korkeudelta ja ehtii pyörähtää juuri sen puoli kierrosta.

kun mulla on tietokone päällä, tietokoneen kaiuttimet päällä, ja valot huoneessa päällä niin kun valot sammuttaa, kaiuttimista kuuluu ääniä, miksi ? :D talo on rakennettu -63 tjsp. jos se vaikuttaa johonki johtoihin jotain.. ?

Katkaisin tekee tuon häiriön talon sähköverkkoon.

Tähän samaan liittyy se, miksi se useimmiten putoaa voipuoli alaspäin. Tämä on ihan tieteellisesti tutkittu ja todistettu. Yleensä leipä putoaa pöydän korkeudelta ja ehtii pyörähtää juuri sen puoli kierrosta.

* tähän kohtaa summerin töräys äääääänggg" EI PIDÄ PAIKKAANSA :D
Mytbustersissa tämän urbaanilegendan testasivat.BUSTED 50/50 %.Voi ei vaikuta mitenkään !!! Kandee kattoo ite, jos ei usko ;)

* tähän kohtaa summerin töräys äääääänggg" EI PIDÄ PAIKKAANSA :D
Mytbustersissa tämän urbaanilegendan testasivat.BUSTED 50/50 %.Voi ei vaikuta mitenkään !!! Kandee kattoo ite, jos ei usko ;)
Muistaakseni ne pudottivat niitä leipiä jostan saamarin korkealta, ja tutkivat lähinnä onko sillä levitteellä vaikutusta siihen kummalle puolelle se putoaa, eli muuttaisiko se rasva sen leivän aerodynaamisia tai whatever ominaisuuksia niin että se putoaisi voipuoli alas päin. Tällä ei tietenkään ollut vaikutusta, aika monta leipää pudottivat.

On täysin eri asia tutkia leivän putoamista tietyltä korkeudelta. Ranskassa tekivät jossain yliopistossa tällaisen tutkimuksen kun minä olin vielä peruskoulussa, ellen peräti ala-asteella, ja siitä näytettiin pätkä kymppiuutisten loppukevennyksessä. Revi siitä!;)

Muistaakseni ne pudottivat niitä leipiä jostan saamarin korkealta, ja tutkivat lähinnä onko sillä levitteellä vaikutusta siihen kummalle puolelle se putoaa, eli muuttaisiko se rasva sen leivän aerodynaamisia tai whatever ominaisuuksia niin että se putoaisi voipuoli alas päin. Tällä ei tietenkään ollut vaikutusta, aika monta leipää pudottivat.

On täysin eri asia tutkia leivän putoamista tietyltä korkeudelta. Ranskassa tekivät jossain yliopistossa tällaisen tutkimuksen kun minä olin vielä peruskoulussa, ellen peräti ala-asteella, ja siitä näytettiin pätkä kymppiuutisten loppukevennyksessä. Revi siitä!;)

PUDOTTELIVAT NIMEN OMAAN PÖYDÄN KORKEUDELTA....;) Joten revi ite.:whip:Siirtyivät korkeammalle, koska halusivat testata vaikuttaako korkeus.EN USKO GALLIAN KUKKOIHIN.:D Mythbusters tietää.Rakensivat vielä sellaisen pudotuskouran, jotta jokainen leivän putoaminen olisi samanlainen.

Jaahas, nyt rupesi taas askarruttamaan eräs seikka, eli heitetäänpä nyt haaste teille viisaammille: olen nyt jo muutaman tovin käyttänyt Lidl:in (?) porevitamiinitabletteja, jotka ovat melko samanlaisissa purkeissa, kuin alla näkyvästä kuvasta voitte huomata. Mutta mitäpä tuollaisen vitamiinipurkin korkin sisäpuolella on?

Tuollaisen purkin siis kun avaa, ja sitä korkkia hieman ravistelee, huomaa pian, että siellä sisällä rapisee jokin. Kerran avasin sen pahvin, joka siinä korkin alla piileskelee, ja sen sisältö näytti joltain pieniltä kiteiltä (?). Mitä ihmeen ainetta se mahtaa olla?

vitafit_sumece.jpg

Jaahas, nyt rupesi taas askarruttamaan eräs seikka, eli heitetäänpä nyt haaste teille viisaammille: olen nyt jo muutaman tovin käyttänyt Lidl:in (?) porevitamiinitabletteja, jotka ovat melko samanlaisissa purkeissa, kuin alla näkyvästä kuvasta voitte huomata. Mutta mitäpä tuollaisen vitamiinipurkin korkin sisäpuolella on?

Tuollaisen purkin siis kun avaa, ja sitä korkkia hieman ravistelee, huomaa pian, että siellä sisällä rapisee jokin. Kerran avasin sen pahvin, joka siinä korkin alla piileskelee, ja sen sisältö näytti joltain pieniltä kiteiltä (?). Mitä ihmeen ainetta se mahtaa olla?

vitafit_sumece.jpg

Veikkaisin että jotain silikaatti(?) raetta imemässä kosteutta[veikkaan tosin että jotain muuta ainetta kuin tuota silica-raetta koska tuo aine taitaa olla myrkyllistä, tai ainakaan syödä sitä ei saa :D]

Back
Ylös Bottom