Huhhuh, niinkin nopeasti.veikkaisin että vähän päälle tunnin kestää lento yhteen suuntaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Huhhuh, niinkin nopeasti.veikkaisin että vähän päälle tunnin kestää lento yhteen suuntaan.
Niin? Joku kysyi Yhdysvaltojen tilanteesta ja minä vastasin siihen taustalla olevat syyt mainiten. Ei ollut tarkoituskaan esittää mitään sen syvempää yhteiskunnallista analyysiä tai maailmanlaajuista katsausta.No eipä ole monessa muussakaan maassa keskitettyä väestötietojärjestelmää, eikä syyn tarvitse olla siinä että joku näkisi sen kansalaisten alistamisena ja valtion ylivaltana.
Voiko n.280cm x 80cm puuvillatrikoomaton pestä 5-6kg:n pesukoneessa?
miehitetty? miehittämätön?
nykyteknologialla? armstrongin aikaisella teknologialla?
e: apollo 14:lla päälle 4h
http://fi.wikipedia.org/wiki/Apollo_14#Yksityiskohtia
http://www.astro.utu.fi/zubi/space/fltheory.htm sanoi:Jotta luotain voitaisiin lähettää toiselle taivaankappaleelle, sen täytyy päästä pakoon Maan painovoimakentästä. Tähän tarvittava nopeus eli pakonopeus Maan pinnalta on 11 kilometriä sekunnissa.
Siis tossa sun linkissä on kuukävelyjen (EVA - Extra-vehicular Activity) kestot, eli aika jonka miehistä vietti kuunkamaralla.
Keskimääräinen matka kuuhun on n. 385000km
11km/s = 39600km/h
Eli mun laskujen mukaan pienimmällä mahdollisella (taloudellisimmalla) nopeudella lentoaika kuuhun on vajaa kymmenen tuntia.
Cipe
mutta mutuheitto: 12h miehitettynä maasta kuuhun.
Eihän tuota aikaa ois pahakaan kököttää kapselissa kun lento jonnekkin thaimaaseen saattaa ottaa helposti sen 10 tuntia :D
Kuinka paljon esim. penkissä pitää ladata painoja tangon toiseen päähän, että tanko kippaa?
Riippuu täysin penkistä, mutta ainakin meidän salilla kyykkytelineestä tanko kippaa siinä 70kg kohdalla. Levyjen leveys ja näin ollen paino vaikuttaa myös. Esim 1 70kg paino ei välttämättä kippaa, kun taas 4x15kg saattais jo kipata. Koittamalla selviääKuinka paljon esim. penkissä pitää ladata painoja tangon toiseen päähän, että tanko kippaa?

Aika hiljaista voi pidellä pesukoneessa pesun kanssa... aiheittaisi pesukoneen siirtymisen viereiseen huoneeseen/kodinkoneiden taivaaseen. :D
Meillä on keittiössä about 150x80 matto ja oon sen muutaman kerran pessyt pesuhuoneenlattialla... painaa märkänä ihan älyttömästi.
Joku on aina sattumalta tehny kapeaa penkkiä ennen sua?Miksi joudun lähes aina laskemaan penkkipunnerruspenkin telineitä kun alan tekemään penkkipunnerrusta? Olen kuitenkin varmaan keskivertoa pidempi (187cm) ja sylivälikin 186cm.
(Ei, en käy missään gorillasalilla jossa muilla kävijöillä on metrinpituiset kädet)