Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kiitokset jälleen!

Oletko harkinnut tietosanakirjan tekemistä tai osallistumista tietokilpailuun?

Se tältä erää : )

En kumpaakaan:lol2: Tietosanakirjoja on kivempi lukea kuin kirjoittaa ja jos tietokilpailussa kysytään Salkkareiden 357. jakson toisen kohtauksen kolmatta vuorosanaa, niin en tiedä. En edes juuri katso televisiota, koska se ei näy. Kiva jos olen voinut olla avuksi;)

Sunnuntailta tulee sunnuntailisä, mutta onko lauantaille olemassa jotain lakisääteistä korotusta palkkaan? Entisessä työpaikassa taisi olla 1€/h korotus palkkaan, mutta nykyisessä firmassa ei ole mitään lauantai lisää.

Riippuu alasta / TESsistä. Ei välttämättä ole yhtään mitään korotusta. Ei prosentteja eikä kiinteitä summia.

Milloin muille ammattikorkeakouluissa opiskeleville tulee aina uudet lukujärjestykset? Meillä nuo tulee aina n. viikkoa aikaisemmin mitä uusi jakso alkaa. Nytkin kun koulu alkaa 3. päivä, niin lukujärjestyksistä ei ole mitään tietoa. On melko hankalaa suunnitella ja ottaa vastaan työvuoroja, kun ei ole tietoa millaisia päiviä koulussa tulee olemaan.:curs:

Ulkona iso osa hiestä haihtuu eikä imeydy vaatteisiin. Syötkö lisäproteiinia? Jos elimistö saa liikaa proteiinia hajoamistuotteena syntyy ammoniakkia joka aiheuttaa hikeen pistävän hajun.
Palkkarissa menee ainoot lisöproteiinit ja mulla menee päivän saanti aina aavistuksen alle 2g/kg.
Täytyy mennä ostaan uudet collegehousut ja kokeilla haiseeks ne treenin jälkeen, jos vaikka ei tuu ihan puhtaaks neljässäkympissä.
Löytyykö esim. Gaspilta kuudessakympissä pestäviä housuja?

Milloin muille ammattikorkeakouluissa opiskeleville tulee aina uudet lukujärjestykset? Meillä nuo tulee aina n. viikkoa aikaisemmin mitä uusi jakso alkaa. Nytkin kun koulu alkaa 3. päivä, niin lukujärjestyksistä ei ole mitään tietoa. On melko hankalaa suunnitella ja ottaa vastaan työvuoroja, kun ei ole tietoa millaisia päiviä koulussa tulee olemaan.:curs:

no ainakin missä ite oon vielä hetken kirjoilla, niin ihan sama käykö ekana parina viikkona koulussa vai ei.. monesti on tullut mentyä 2vko myöhässä kouluun kun oon ollut työsopparin loppuun asti töissä.

No mikäs se ala on?

Noudatetaan yhteyskeskuksia ja puhelinpalveluja koskevaa työehtosopimusta.

no ainakin missä ite oon vielä hetken kirjoilla, niin ihan sama käykö ekana parina viikkona koulussa vai ei.. monesti on tullut mentyä 2vko myöhässä kouluun kun oon ollut työsopparin loppuun asti töissä.

Mutta kun on tarkoitus tehdä töitä koulun ohella koko vuosi ja aina jakson vaihtuessa on epätietoisuus seuraavasta. Työvuorolistat tehdään aina edeltävänä kuukautena ja silloin pitäisi osata sanoa toiveita vuoroista.

Kummeksuntaa aiheuttanut ilmaus tämän päivän Iltasanomien urheiluliitteessä:

"Kruger on osoittanut seriöösisti haluavansa tulla Suomeen ja suomalaiseksi."

a) Onko "seriöösistä" oikeasti huomaamattani tullut suomen kielen sana? (En ole kyseiseen sanaan ennen törmännyt)

b) Miksi (vitussa) ihmiset (toimittajat etenkin) lainaavat englannin kielestä (tökerösti väännettyjä) sanoja, joille on olemassa täydellinen suomenkielinen vastine?

:curs:
En tiedä missä yhteydessä toi on käytössä, mutta luulisin tosta huokuvan läpi ihan Krugerin omat sanat.

Kuinka kauan kestää tottua uuteen asiaan? Esimerkiksi, kuinka kauan kestää tottua muuttamisen jälkeen uuteen kämppään? Kuinka kauan kestää tottua uuteen autoon? Kuinka kauan kestää tottua uuteen harrastukseen? Jne..

Kuinka kauan kestää tottua uuteen asiaan? Esimerkiksi, kuinka kauan kestää tottua muuttamisen jälkeen uuteen kämppään? Kuinka kauan kestää tottua uuteen autoon? Kuinka kauan kestää tottua uuteen harrastukseen? Jne..

Kuusi, neljä ja kahdeksan. Ota huomioon, että nämä ovat vain arvioita...

Uudessa asunnossa löytää yöllä pimeässä itseään kolhimatta vessaan toisella viikolla. Töistä saattaa kuitenkin lähteä kotiinpäin väärään suuntaan vielä kahden kuukauden päästä. Eli 2 kk.

Uuteen autoon tottuminen ei ainakaan voi vielä yli puolta vuotta, koska puolen vuoden päästä se auto ei ole uusi.

Mitäs luonnon omia(ei reseptitavaraa siis :)) diureetteja on olemassa kofeiinin lisäksi?

kaliumia sisältävät ruoka-aineet, ananas, varsiselleri... koivunlehtitee:
"Koivun luetaan mietoihin yrttirohdoksiin, joilla ei yleensä esiinny sivuvaikutuksia. Vaikuttavina aineina ovat flavonoidit, mm. hyperosidi. Niillä on virtsaneritystä lisäävä ja munuaisten toimintaa vahvistava vaikutus. Lisääntyneen virtsanerityksen ansiosta koivunlehtitee vaikuttaa parantavasti munuaisaltaan, munuaisten ja virtsarakon tulehduksiin. Se myös lisää myös suolojen erittymistä virtsaan. Koivunlehtitee ei ärsytä munuaisia kuten muut diureetit saattavat tehdä. Koivunsilmujen sisältämä pihka edistää myös virtsaneritystä."

Voiko kofeiinille ja tauriinille olla immuuni? Oon nukkunu ja syöny ihan hyvin, mutta energiajuomat ei pidä mua hereillä. Nytkin voisi nukkua...

Kun yritän lähettää viestiä olen monesti lentänyt ulos onlinesta kirjoittaessani, enkä aina pääse edes kirjautumaan uudestaan, vaan vBulletin message tulee aina vaan uudestaan. Onko tuolle tehtävissä jotain?

^
Kirjota nopeemmin :D
Tai sitten maalaa teksti kun oot kirjottanu jonka jälkeen kopsaat sen sit siihen. Mutta mul kävi koulun koneil ja kännyköil tollee ku olin pakkiksel - joku ihme timelimit?

Voiko kofeiinille ja tauriinille olla immuuni? Oon nukkunu ja syöny ihan hyvin, mutta energiajuomat ei pidä mua hereillä. Nytkin voisi nukkua...
Ainakin kofeiiniin kehittyy toleranssi, eli annosta pitäisi lisätä:

Caffeine tolerance develops very quickly, especially among heavy coffee drinkers. Complete tolerance to sleep disruption effects of caffeine develops after consuming 400 mg of caffeine 3 times a day for 7 days. Complete tolerance to subjective effects of caffeine was observed to develop after consuming 300 mg 3 times per day for 18 days, and possibly even earlier.

Back
Ylös Bottom