PC World of Warcraft

Tässä on muuten sellainen homma jota mä en henkilökohtaisesti pysty ymmärtämään alkuunkaan. Mutta mikäs siinä jos jonkun mielestä kannattaa maksaa rahaa pelihahmoista tai jostain Habbo -hotellin huonekaluista...

Mietin joskus samoin, toisaalta harvaan asiaan elämässään himopelaajat (tai muutkaan) investoivat tuntikaupalla vuorokaudessa. Ihan loogista että siihen silloin käytetään rahaakin. Kaipa noita voi ajatella harrastusvarusteina siinä missä muitakin.

Se mitä minä en ymmärrä on että kuka tuollaisen ostaa, roolipelin idea on että itse kehität roolisi ja teet jokaisen päätöksen. Tuskin kukaan kirjailijakaan ostaa loppukaneettia vaille olevan teoksen ja pitää omanaan :lol2:

^^

Ite oon sitä mieltä, että ton pelin idea on se matka level ykkösestä level 70:n ja huippuvarusteisiin, kaikkine vaiheineen. Lisäksi huvittavaa tosta ostamisesta tekee se, että kyseessä on AINOASTAAN kuvitteellisessa tietokonemaailmassa merkitsevät numerot ja pikseleistä näytölle muodostuvat kuvat.

Pakko vielä lisätä se että ainakin meikäläistä vituttaa, kun kehonrakennus ja voimailupainotteiselle foorumille rekisteröidytään myymään tuollaista paskaa.

Ja kyllä, pelaan itsekin wowia.

Pakko vielä lisätä se että ainakin meikäläistä vituttaa, kun kehonrakennus ja voimailupainotteiselle foorumille rekisteröidytään myymään tuollaista paskaa.

Komppaan, ja sivulauseessa mainitsen että itselläni olisi vielä myytävänä täys tier 1 ja 2 gladiator-epiceissä oleva UD shadowpriest (10k hp, 700+ shadow dmg, hiukan vajaat 300 resilience, healing gearissa +1300 healing etc.), accolla myös lvl 62 mage ja 58 warlock.

:kippis1:

Komppaan, ja sivulauseessa mainitsen että itselläni olisi vielä myytävänä täys tier 1 ja 2 gladiator-epiceissä oleva UD shadowpriest (10k hp, 700+ shadow dmg, hiukan vajaat 300 resilience, healing gearissa +1300 healing etc.), accolla myös lvl 62 mage ja 58 warlock.

:kippis1:

2. edit koska sekoilin todella pahasti.

Shagrathilla oletettavasti kuitenkin noita viestejä on vähän muuallakin. :D

Rontti 100 miljoonaa euroa kuukaudessa plus pelin hinta kertaa helvetisti. Luoja mitkä massit liikkuu tuossa.

Liksojen, servujen sun muiden jälkeen tosta jää vielä aivan saatanasti käteen. Laske mukaan vielä laajennukset, niin aijai. Vittu mitkä voitot kääritään...

Rontti 100 miljoonaa euroa kuukaudessa plus pelin hinta kertaa helvetisti. Luoja mitkä massit liikkuu tuossa.

Itse pelin sekä lisäosa.

+ maksulliset siirrot eri servujen välillä yms.

Blizzu tahkoo tolla massia kyllä kybällä.. Suurin osa investoinneista on kuitenkin jo tehty. Pari hassua serveriä lisää.. Luulis 100M kuussa riittävän :D

Noi siis tahkoo massia noin miljardin vuodessa. Kun otetaan todellakin huomioon, että pelin moottori on jo kehitetty, lisäosien duunaaminen on helvetisti edullisempaa, eikä letkukaan maksa juuri mitään, niin noiden kateprosentti on varmaan lähempänä 100 kuin 50. Hurja rahasampo, mahtaa Blissen omistajat taputella karvaisia kassejaan yhteen.

Itse pelin sekä lisäosa.

+ maksulliset siirrot eri servujen välillä yms.

Blizzu tahkoo tolla massia kyllä kybällä.. Suurin osa investoinneista on kuitenkin jo tehty. Pari hassua serveriä lisää.. Luulis 100M kuussa riittävän :D

Kyllä. Luulisi myöskin, että noilla tuloilla Blizzard kykenisi tarjoamaan edes jonkinmoista asiakaspalvelua, mutta ei. Esim. Örkkien olkapääsuojat on ollut ihan vituillaan jo kolmatta viikkoa, mutta Blizzard ei reagoi mitenkään. Vaikka esim. WoW:n virallisilla foorumeilla on sadat ihmiset käyneet valittamassa ja kyselemässä että koska aikovat laittaa tän bugin kuntoon, niin mitään vastausta saati anteeksipyyntöä ei ole vieläkään näkynyt. Hanurista tämä tällainen toiminta. Ugh!

Tässä on muuten sellainen homma jota mä en henkilökohtaisesti pysty ymmärtämään alkuunkaan. Mutta mikäs siinä jos jonkun mielestä kannattaa maksaa rahaa pelihahmoista tai jostain Habbo -hotellin huonekaluista...

Juu, en ymmärrä ittekkään miksi joku ostais "valmiin" hahmon, mutta joillakin vaan on rahaa helvetisti liikaa kait sitte. Itse lopetin wowin viime syksynä ja Ahmed Yhdistyneistä Arabiemiraateista osti accon 1400 eurolla. Tais sillä isin öljyrahat poltella taskussa :thumbs:

Jep, epäilemättä valtio haluaa verottaa :) Olen myös ohimennen jossain lueskellut, että esim. USA on kiinnostunut "virtuaaliomaisuuden" verottamisesta. Jossakin pelissähän esimerkiksi myydään saaria ja vaikka mitä suoraan dollareilla (nimeä en nyt saa päähäni?). Tämän lisäksi käytännössä kaikissa peleissä voi ostaa kolmannelta osapuolelta (IGE jne.) kultaa/rahaa peliin vaikka Blizzard yms. miten yrittää estellä.

Se miten tuollainen virtuaaliomaisuus ja sen verotus järjestettäisiin on kyllä aika mieletön ongelma, mutta epäilemättä virkamiehet sen pystyy järjestämään jos siitä tarpeeks voi nyhtää veroja.

siis mikä tää "wow" oikeen on? sä teet jonku hahmon ja pelaat sillä netissä? ja sitte voit myydä sen hahmon?onnää pelit perkele kehittyny rahaaki saa ku pelailee. me pelattiin pienenä kirkonrottaa ja siinä ei tullut kun hiki.:hyper:

Juu, en ymmärrä ittekkään miksi joku ostais "valmiin" hahmon, mutta joillakin vaan on rahaa helvetisti liikaa kait sitte. Itse lopetin wowin viime syksynä ja Ahmed Yhdistyneistä Arabiemiraateista osti accon 1400 eurolla. Tais sillä isin öljyrahat poltella taskussa :thumbs:

Jos on kiinnostustusta peliin, rahaa muttei tuhottomasti aikaa on tuo täysin ymmärrettävää. Kaikkihan haluavat olla näissä peleissä mahtisankareita, mutta satunnaispelaajilla ei ole aikaa/halua käyttää montaa päivää rottien puukottamiseen jotta nousisi lvl kakkoselle. Ahmed Arabiasta haluaa tappaa lohikäärmeitä niinä harvoina tunteina kun öljyn tai vääräuskoisten rahojen imemiseltä kerkiää.

Odotas kun kuulet jostain mitä ihmiset maksavat noiden päälle vielä siitä, kun siirtävät hahmojaan serveriltä toiselle, ostavat pelissä käytettävää kultaa, jne...

[EDIT]

Joku jo mainitsikin characterien siirroista. Mutta tosiaan tuosta wow gold farmaamisesta. Homma menee periaatteessa näin: Tämä poppoo joka tätä kultaa kerää profittia varten, toimii näin: Huone täynnä koneita, accountteja(siis pelaajatilejä) muutamia, ja joka accolle 2-3 pelaajaa. He sitten vääntävät kultaa vuoroissa, pari pelaajaa 12 tunnin vuoroissa, 3 pelaajaan 8 tunnin vuoroissa. Jessus mitä duunia...

Ja mikä parasta. Yksi pelitunti joidenkin lähteiden mukaan tuottaa tälle poppoolle huimat 3.50 dollaria. No, paljonhan tuo on rahaa idässä, kun katsoo keskipalkkoja yleensä.

Tosin nyt kun nuo "farmerit" tarjoavat jo googlen mukaan 20 dollaria / 1000 wow-kultaa, niin ei tuosta kyllä kovin kummoista katetta voi jäädä. Joskus 1000 goldia maksoin niinkin paljon kuin 60-70 euroa pelaajalle... Ja sillä sitten sai pari kivaa kamaa päälleen peliin :D

Kyllä. Luulisi myöskin, että noilla tuloilla Blizzard kykenisi tarjoamaan edes jonkinmoista asiakaspalvelua, mutta ei. Esim. Örkkien olkapääsuojat on ollut ihan vituillaan jo kolmatta viikkoa, mutta Blizzard ei reagoi mitenkään. Vaikka esim. WoW:n virallisilla foorumeilla on sadat ihmiset käyneet valittamassa ja kyselemässä että koska aikovat laittaa tän bugin kuntoon, niin mitään vastausta saati anteeksipyyntöä ei ole vieläkään näkynyt. Hanurista tämä tällainen toiminta. Ugh!

Myöskin Battleground-viikonloppuina servut lagaa aivan tajuttomasti nykyään. En edes muista milloin viimeks olisi AV-servut toiminu kyseisen bg:n viikonloppuna. Pelattavuus on aika perseestä jollain 300ms lagilla. :rolleyes:

3 viikkoa totaalitaukoa nyt wow:ista. Alkaa kiinnostus loppua, kun pitäisi käyttää niin tuhottomasti aikaa kovan gearin hankkimiseen.

Tuossa kesälomalla kuvittelin että olisi ollut aikaa ja kokeilin vaihteeksi WoWia. Kokemus oli, ööö, jotakuinkin olemattoman ja tylsän välimaastossa. Killassa vaihdoin kuulumisia (siellä kykki ne samat nörtit jotka ovat online 24/7) ja olin tervetullut takaisin. On kuulemma jengiä lopettanut aikas paljon, liekö kyseessä kesä vai kollektiivinen kyllästyminen? Kävin pikaiseen hiilaamassa Karassa ja kun se eka heppapomo wipes meitin ni jengi alkoi syyttelemään toisiaan ja kiroomaan kunnei enään mikään onnistu. Siihen oli hyvä todeta että "se on moro!".

Ärsyttävää tässä on se, että pari hyvää ystävääni ovat kaiken vapaa-aikansa WoWissa. Olen yrittänyt kovasti puhua "järkeä", mutta se ei vain mene perille.

Minun osaltani sota Azerothissa on käyty. HYVÄ NIIN.

Back
Ylös Bottom