Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Soitin vast'ikään ajanvaraukseen ja ilmoitin peruvani hammaslääkäriaikaa kesäkuulta: "minkä vuoden kesäkuun?", kysyi tätönen. Alkuun kuvittelin sinisilmäisyyttäni että tämä oli lähinnä sarkastinen kommentti.

Tuossa kirjehommassa on ideana se, että jos nyt antaa ajan 16,5 kk päähän, ei varmasti kukaan muista tulla. Parempi lähettää vuoden päästä "varjojonossa" olleille kirje, jossa kehotaan varaamaan se aika puolen vuoden päähän. Tässä on myös se hyvä puoli, että osalta jonottajista on jo palanut käämi, ja ovat siirtyneet yksityiselle asiakkaiksi. Tai kuolleet pois. Hammasmätään.

Edit: Tarkastusajan saa kuulemma nopeammin kuin varsinaisen hoitoajan, itse sain aikoinaan kahdeksan kuukauden päähän. Jos tarkastuksessa olisi ilmennyt jotain rempattavaa, olisi sitten vissiin päässyt hoitojonottelemaan.

Uskomatonta, uutisissa kun tuntuu painotettavan aina pääkaupunkiseudun jonoihin, eihän nämä ole sitten niin pahat jos vertaa Turkulaisten jonoihin! Suomalaisilla on kohta brittien veroiset hammaskalustot!

[nelo];1604742 sanoi:
Pitäisikö tuonne soittaa uudestaan ja sanoa, että olisi akuutti tarve päästä poistattamaan hammaskiveä? Mahtaisikohan siitä olla apua, vai tuhlaanko vain omaa ja muiden aikaa?

Edit: Tarkastusajan saa kuulemma nopeammin kuin varsinaisen hoitoajan, itse sain aikoinaan kahdeksan kuukauden päähän. Jos tarkastuksessa olisi ilmennyt jotain rempattavaa, olisi sitten vissiin päässyt hoitojonottelemaan.

Kokeile soittaa ja varata suoraan aika suuhygienistille puhdistukseen. Jos vaikka menisi hoitoajaksi ja saisi nopeammin kuin tuon tarkastusajan. En sitten tiedä miten kauan siellä menee, ite varasin viime viikolla ja syyskuun puolivälissä on puhdistus.

[sivis;1604295]Hommahan menee niin, että oikislaisilla opiskeluaikana (ja ehkä harjoittelussa) katsotaan miten lait ja oikeuslaitos pelaa (siis julkinen puoli) ja sitten mennään kovalla palkalla yksityiselle puolelle etsimään/hyväksikäyttämään porsaanreikiä näistä laeista. Julkiselle puolelle näitä porsaanreikiä jäävät sitten tukkimaan joko "kutsumuksen" saaneet ja/tai ihmiset jotka eivät syystä tai toisesta halua/pysty työskentelemään yksityisellä puolella.

Suosittelen tekemään survey-tutkimuksen esim. finanssioikeutta lukeneiden keskuudesta. Villi arvaus: kyseisillä henkilöillä ei ole aavistustakaan mitä moraali tai etiikka tarkoittaa. Korkeimmalla tasolla nämä henkilöt tekevät verosuunnittelua, eli esim. pankin palkkalistoilla on porukkaa, jotka ohjeistavat ihmisiä varojen/osakkeiden/whatever sijoittamisessa mm. siten, että verot ja mahdolliset kulut kaupankäynnissä ovat mahd. alhaiset.

"Eri alojen asiantuntijat palveluksessasi
Lainopillista tukea

Lakimiehemme ovat erikoistuneet varallisuudenhoitoon."

http://www.nordea.fi/Henkilöasiakka...jen+asiantuntijat+palveluksessasi/923462.html

http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Private+Banking/702024.html

Lyhyt selitys linkin sisällöstä:
Rahat ja varat veroparatiiseihin (Monaco, Luxemburg, Sveitsi...). Sijoituksista, osingoista, myyntivoitoista yms. ei mene ihan vastaavia veroja, jos asiat hoitaa Luxemburgin kautta eikä Suomesta. Oma varallisuus karttuu, mutta mites esim. suomalaisen terveydenhuollon, infran yms rahoituksen käy, kun eräät ajattelevat vain omaa persettään?

Jos on oikein vittumainen, voi ulkomailta sijoittaa myös Suomeen hallintarekisteriä hyväksikäyttäen (ja esim. jotain bulvaania) jolloin välttyy 28% verolta jonka suomalaiset joutuvat maksamaan osakkeiden myymisestä saadusta myyntivoitosta. Asian voi tarkistaa esim. KRP:ltä, näin todellisuudessa on, ja näin myös tehdään.

"Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa".

Niinpä, tyhmä ja köyhä kansa maksaa, rikkaiden vastuullisuus päättyy siihen hetkeen, kun heistä tulee "high net value individuals" eli likvidin varallisuuden arvo ylittää miljoona dollaria (tai 150 000 euroa näköjään).

Vituttaa tää aihe itseasiassa niin paljon, että postataan samalla vähän lisää.

Perintövero on Suomessa tällä hetkellä täysi vitsi. Jälleen kerran: ainoastaan persaukiset näitä joutuvat maksamaan. Todella rikkaathan pyörittävät likvidin omaisuuden esim. veroparatiisien kautta (ei tarkoita palmusaaria, vaan esim. Sveitsiä tai Luxemburgia) jolloin veroja ei mene. Lisäksi pankkisalaisuus kys. maissa on niin kova, ettei Suomesta saada mitään tietoa esim. sveitsiläisistä pankkitileistä, vaikka KRP kuinka kyselisi. Pankkibisnes on Sveitsissä niin isoa ja tärkeätä, että tämän vuoksi Sveitsi ei koskaan tule liittymään EU:hun, joka pakottaisi harmonisoimaan toimintaa mm. rahanpesun ehkäisemisen yms. osalta.

Itse viittasin kirjoituksessani enemmän rikosoikeuden puolelle. Totta varmasti on etteivät eettisimmät ja moraaliltaan korkeimmat lakimiehet tosiaan toimi finanssialalla. Ja jos helposti haluaa enemmän tietoa kirjoittamistasi asioista, asiantuntemustaan oikeuslaitoksen mukaan väärinkäyttäneen entisen Lapin yliopiston professorin Ari Huhtamäen "neuvoiksi lain oikealla puolella kyseisissä asioissa toimiville" naamioitu "Rahan jäljittäminen" tarjoaa monia vinkkejä finanssiasioitaan miettiville. Teos on jo vajaan vuosikymmenen vanha, mutta antaa osviittaa, miten onnistuu esimerkiksi varojen siirto ulkomaille.

Kokeile soittaa ja varata suoraan aika suuhygienistille puhdistukseen.
Tuo ei ole kyllä mikään mahdottoman hintainen yksityiselläkään, nelisenkymppiä paikasta tietysti riippuen. Jotainhan se julkisellakin maksaa, en kyllä tiedä sitten paljonko. Yksityiselle kuitenkin yleensä pääsee vielä tämän elämän puolella.

Mulla maksoi 17 euroa tarkistus ja puhdistus julkisella puolella. Jos haluaa päästä nopsaan, niin ei tuo hintaero kauhean iso kuitekaan ole julkisen ja yksityisen välillä.

Kiitokset kaikille neuvoista hammashoidon suhteen!

Soittelen tuonne vielä ja kyselen eri vaihtoehtoja ja jos ei lyhene odotusaika, niin menen yksityiselle. En edes muista koska olen julkisella puolella terveyspalveluja käyttänyt. Iso käsi päättäjille.

Tota en tajuu, jos teidän liksa ei ole (?) mitenkään tuon yhden tulokseen sidottu tai työt ei kaadu teille niin mikä on ongelma? Sekö että joku relaa ja pääsee vähemmällä? Sit on toinen juttu jos itelle kaatuu toisten tekemättömät työt.

Työskentelen alihankkijana asiakkaan tiloissa. Tehdään tilauksesta suunnittelutöitä esim. kokonaisprojekteina. Projektin alussa tehtävät jaetaan kutakuinkin tasan tekijöitten kesken. Aikataulu on tiukka, hommaa on paljon ja asiakas huohottaa niskaan. Mutta kun yksi ei haluakkaan tehdä omia hommiaan, kun "palkka on huono" tai "ei vaan huvita" niin kellekköhän ne hommat sitten lankeaa. Arvasit oikein. Eikä nuo pomotkaan tuohon hirveästi näytä pystyvän vaikuttamaan...

Nyt muistuikin mieleen pari juttua mitkä vituttaa.

Naisvaltaiset työpaikat, hirveetä selkäänpuukottamista, toisten kyttäämistä ja vikinää. Jos yksi viipyy paskalla 10 min enemmän kuin muut niin muitten täytyy varmaan saada se 10 min tasapuolisuuden nimissä vapaaksi.

En työskentele naisvaltaisella alalla, mikäli tuolla vitutuksen aiheellasi aiempaan postiini viittasit. Minua ei vituta se, että toisinaan tehdään 5h töitä ja toisinaan sitten 11, mutta jos se on aina se 4-5h ja mennään sekä tullaan miten halutaan (joo, ei kulunvalvontaa asiakkaan tiloissa, hiphei huraa!!!) niin alkais sinuakin vituttaa. Lisäksi tiimityöskentely on ihan helvetin vaikeaa, jos toinen tulee töihin siinä vaiheessa, kun itse valmistaudut jo lähtemään kotiin. Säännöt on toki olemassa, mutta kuka niitä nyt viitsisi noudattaa.

Tietysti kyse on selkäänpuukotuksesta, kyttäämisestä ja vikinästä :zzzz:

Olin harkitsemattomasti yhden tytön kanssa:jahas: ja nyt sit kipeenä. Ja suussa jotain vitun patteja. Ja naamasta iho punottaa. Voi toki olla sattumaaki:( mut voi vittu jos tosa jonku taudin oon saanu:itku: mut laitan sattuman piikkiin. Ollaan sitä ennenkin kipeenä oltu. Eikä muuten treenikään kulje vittuukaa:eek: mut täl hetkel itse asiassa toivon että tuo on ylikuntoa. Jota se voi hyvinkin olla. Niin paljon olen raskaita punnerrusliikkeitä tehnyt lähiaikoina:curs::curs::curs:

Olin harkitsemattomasti yhden tytön kanssa:jahas: ja nyt sit kipeenä. Ja suussa jotain vitun patteja. Ja naamasta iho punottaa. Voi toki olla sattumaaki:( mut voi vittu jos tosa jonku taudin oon saanu:itku: mut laitan sattuman piikkiin. Ollaan sitä ennenkin kipeenä oltu. Eikä muuten treenikään kulje vittuukaa:eek: mut täl hetkel itse asiassa toivon että tuo on ylikuntoa. Jota se voi hyvinkin olla. Niin paljon olen raskaita punnerrusliikkeitä tehnyt lähiaikoina:curs::curs::curs:

Mee hyvä mies lääkärii, iha vaa just in case.

Tänään mua ottaa päähän kaverit, jotka ei vaan viitsi jäädä vaihtamaan edes paria sanaaa kadulla, jos ovat liikkeellä omien kavereiden kanssa. Tässä tänäänkin yksi -ihan hyväkin kaveri- tuli vastaan parin kaverinsa kanssa. Eikä viittiny mitään muuta sanoa, kuin että kattellaan. Vittu! Ois tehny mieli tempasta. Nooh, ehkä pitää jättää kaveeraus tollasten kanssa vähän vähemmälle.

Työt:curs:. Vielä 5 kuukautta pitäs jaksaa, vaikka melkein jokainen päivä tuntuu siltä kun kynsiä revittäis irti. Joskus joulukuun puolessa välissä otan loparit ja lomailen hetken ennen inttiä. Sitä odotellessa... Huomenna 9h:n päivä, eikä me saada edes erillistä ylityölisää:haart:.

Tuntuu välillä, ettei ole elämää, kun oleilu on aika randomia ja sohvalla löhöämistä suureksi osaksi. Mutta kun en vaan tiedä, mitä sitten pitäisi tehdä, että olisi tästä vielä parempi?

Semmosta on arjeksi kutsuttu asia.

Tuntuu välillä, ettei ole elämää, kun oleilu on aika randomia ja sohvalla löhöämistä suureksi osaksi. Mutta kun en vaan tiedä, mitä sitten pitäisi tehdä, että olisi tästä vielä parempi?

Semmosta on arjeksi kutsuttu asia.

Sama homma ja tämän takia tietokoneella tulee vietettyä reilusti. Se on katos se ikä, kun enää ei voi samalla tavalla temmeltää kavereiden kanssa pihalla, koska nyt pitäs olla olut pullo kourassa ja sehän ei suuremmin kiinnosta :)

Sama homma ja tämän takia tietokoneella tulee vietettyä reilusti. Se on katos se ikä, kun enää ei voi samalla tavalla temmeltää kavereiden kanssa pihalla, koska nyt pitäs olla olut pullo kourassa ja sehän ei suuremmin kiinnosta :)

Sama homma. Mukava tietää että on muitakin kellä on samanlaisia fiiliksiä ku itelläkin.

Vittu ku töllö levii käsiin saatana!!! VittujenvittuvittusaatanavittuperkelevittusaatanaVITTU!!!

Edit: JA VITTU!!

Juup. Interessit on vaihtunut, en hirveen monen kaverin kaa vapaa-ajalla usein ole. Kuitenkin tekemisen puute on periaatteessa aika iso, kun ei ole kunnon painetta ja suoritettavaa (lue: koulu). En kyllä nauti tästä 2½ lomasta täysillä.

Toivoisi, että kunnon kesätöihin olisi päässyt mutta meni sekin vituiksi. Isovanhemmille jos pääsisi uudelleen ja tekisin parinkympin tilin niin tyytyväisyys kasvaisi osuudella jälleen. Näitä kodin remonttisysteemejä jätän nyt kommentoimatta ääneen tänne palstalle.

Tänään mua ottaa päähän kaverit, jotka ei vaan viitsi jäädä vaihtamaan edes paria sanaaa kadulla, jos ovat liikkeellä omien kavereiden kanssa. Tässä tänäänkin yksi -ihan hyväkin kaveri- tuli vastaan parin kaverinsa kanssa. Eikä viittiny mitään muuta sanoa, kuin että kattellaan. Vittu! Ois tehny mieli tempasta. Nooh, ehkä pitää jättää kaveeraus tollasten kanssa vähän vähemmälle.

älä ny noi hirveesti ota itseesi tollasest, ehkä niil oli vaa kiire?;)

Mulla ei olisi mitään ongelmaa vetästä noilta kusipäiltä ysimillisellä polvilumpiot paskaksi. Sit vois lopuks vetästä puukolla sisäreisiin mukavat muistot.

Tai toinen keino ois et, sitten kun noi saadaan kiinni, niin ne pitäs laittaa jalkapuuhun jonkun kaupungin keskustaan, ja siinä vieressä ois metrin mittanen sähköjohto, jolla noita saisi jokainen haluava ruoskia. Eipä pojat varmaan enää tekisi moista, mutta eipä nuo mitään kovin vakavaa suomessa tuosta saa.

Back
Ylös Bottom