Tai sen takia, etteivät he ole suomalaisia (tai edes Suomen kansalaisia) ;)
Itse kannatan huomattavasti tiukempaa linjaa suomalaisillekin työttömille. Monen monituiseen lusmuun olen törmännyt, jotka laiskuuttaan eivät suostu vastaanottamaan tarjottua työtä, koska pärjäävät yhteiskunnan tuilla. Ts. sinun ja minun rahoillani. Alentaisin tukia asteittain, kunnes kipukynnys ylittyy ja yhteiskunnan nettosaajasta saadaan taas yhteiskunnan nettomaksaja.
Nyt olen kyllä samoilla linjoilla, B-lupalaisten työvelvollisuus olisi erittäin hyvä, ettei tänne tulla maleksimaan. Jos mä päätän siirtyä itse toiseen maahan, mä menen sinne siksi että a. sieltä saa työtä että voi tuoda verovapaan Coupebemun.., b. jos sattuu vaikka tapaamaan Englantilaisen/Saksalaisen/Hollantilaisen/Aussi/Kanadalais/irkkunaisen, ja haluaa asua sen kanssa, ja se ei jostain syystä halua tulla suomeen, muihin maihin, kuin noihin en harkitisikaan siirtymistä vaikka mikä olisi! c. Siksi että jos satttuu saamaan paremman elintason siellä (aika epätodennäköistä) d. paremman ilmaston takia, tosin ilmasto ei auta, jos ei ole täppiä.. tai jos suomessa on työtön, niin työtähän etsitään sitten vaikka galapagossaarilta, pummiksi ei ruveta.
vastenmielisimpään maahan missä koskaan olen ollut käymässä, belgiaan meno oisi aika kauhea ajatus, vaikka EU-hommat ei huonoja olekaan.. ehken menisi. kun belgia nyt on palttiarallaa ihan hirveä paikka.
Samaa asennetta odotan pakolaisilta.. Missään ei loisita. piste!