Maahanmuutto

Meta title: 💥 Maahanmuutto – yksi aikamme kuumimmista yhteiskuntakysymyksistä ilman silkkihansikkaita, mutta faktoihin nojaten

Meta description: Keskustelua maahanmuutosta, integraatiosta, talous- ja turvallisuusnäkökulmista – näkemyksiä ja kokemuksia laidasta laitaan asialinjalla.

Tai sen takia, etteivät he ole suomalaisia (tai edes Suomen kansalaisia) ;)

Itse kannatan huomattavasti tiukempaa linjaa suomalaisillekin työttömille. Monen monituiseen lusmuun olen törmännyt, jotka laiskuuttaan eivät suostu vastaanottamaan tarjottua työtä, koska pärjäävät yhteiskunnan tuilla. Ts. sinun ja minun rahoillani. Alentaisin tukia asteittain, kunnes kipukynnys ylittyy ja yhteiskunnan nettosaajasta saadaan taas yhteiskunnan nettomaksaja.

Nyt olen kyllä samoilla linjoilla, B-lupalaisten työvelvollisuus olisi erittäin hyvä, ettei tänne tulla maleksimaan. Jos mä päätän siirtyä itse toiseen maahan, mä menen sinne siksi että a. sieltä saa työtä että voi tuoda verovapaan Coupebemun.., b. jos sattuu vaikka tapaamaan Englantilaisen/Saksalaisen/Hollantilaisen/Aussi/Kanadalais/irkkunaisen, ja haluaa asua sen kanssa, ja se ei jostain syystä halua tulla suomeen, muihin maihin, kuin noihin en harkitisikaan siirtymistä vaikka mikä olisi! c. Siksi että jos satttuu saamaan paremman elintason siellä (aika epätodennäköistä) d. paremman ilmaston takia, tosin ilmasto ei auta, jos ei ole täppiä.. tai jos suomessa on työtön, niin työtähän etsitään sitten vaikka galapagossaarilta, pummiksi ei ruveta.

vastenmielisimpään maahan missä koskaan olen ollut käymässä, belgiaan meno oisi aika kauhea ajatus, vaikka EU-hommat ei huonoja olekaan.. ehken menisi. kun belgia nyt on palttiarallaa ihan hirveä paikka.

Samaa asennetta odotan pakolaisilta.. Missään ei loisita. piste!

Asiasta seitsämänteen, suomalaisten rasismi vaikuttaa Vietnamissa saakka:
http://www.thanhniennews.com/features/?catid=10&newsid=25510

Damn, ihan tässä sydän vuoraa verta:

“Your country is very beautiful,” Nuremi said. “The Vietnamese are very polite. But life is as harsh here as anywhere else. I am very disillusioned.”

Et elämä oli kovaa sit Vietnamissakin, voi voi, toivottavasti jostain vielä löytyy paikka missä kaikki tulee ilmatteeks.
Hei, entäs Suomi?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200703075826400_uu.shtml

Onko tästä nyt tullut suomeen sellainen riesa josta ei enää eroon päästä. Tämä on jotenkin niin hirveän väärin suomalaisia kohtaan. Tuossakaan tapauksessa tuskin on kyse yhdestä ja samasta häiriintyneestä porukasta. Ulkomaalaisille näyttää olevan yleistä tuo kadulla ihan tuntemattoman raiskaaminen ja vielä joukolla. Tummoisestakin tuomittaisiin varmaan tyyliin päätekijälle 1,5 vuotta josta istuu 5kk ja muille 8kk joka muutettaisiin yhdyskuntapalveluksi.

Tai sen takia, etteivät he ole suomalaisia (tai edes Suomen kansalaisia) ;)

Itse kannatan huomattavasti tiukempaa linjaa suomalaisillekin työttömille. Monen monituiseen lusmuun olen törmännyt, jotka laiskuuttaan eivät suostu vastaanottamaan tarjottua työtä, koska pärjäävät yhteiskunnan tuilla. Ts. sinun ja minun rahoillani. Alentaisin tukia asteittain, kunnes kipukynnys ylittyy ja yhteiskunnan nettosaajasta saadaan taas yhteiskunnan nettomaksaja.

http://www.mol.fi/paikat/Search.do?lang=fi&searchExecute=true&AreaA1=9&AreaB1=9&AreaB1=90&AreaB1=91&AreaB1=92&AreaB1=93&AreaB1=94&AreaB1=95&AreaB1=96&AreaB1=97&AreaB1=99&professionCode=94&municipalities=helsinki&province=---&search=Etsi&country=---&freshness=1&duration=11&type=22&searchphrase=

Aloitetaan paikkojen täyttäminen vaikka tämän listan kärjestä. Jatketaan vuokrafirmoilla.

Samoilla linjoilla olen.

Ottamatta kantaa maahanmuuttajien työllisyystilanteeseen, niin en yhtään ihmettele, että noihin siivoustöihin ei oikein löydy halukkaita tekijöitä. Työstä riippumatta palkan pitäisi kuitenkin olla sellainen, että sillä pärjää edes jotenkuten. Siivoojan 7 e/h tekee kuukaudessa 1100 e ja siitä verot pois. Jäljelle jäävällä summalla ei saa kunnolla edes vuokraa maksettua.

Kyllä palkan pitäisi olla edes jossain suhteessa tehtyyn työhön nähden. Miksi pitäisi tehdä puoli-ilmaista työtä.

Originally Posted by Alan B'stard

Tai sen takia, etteivät he ole suomalaisia (tai edes Suomen kansalaisia)

http://www.mol.fi/paikat/Search.do?l...&searchphrase=

Aloitetaan paikkojen täyttäminen vaikka tämän listan kärjestä. Jatketaan vuokrafirmoilla.

Ei edes tuommoiseen hommaan kelpaa kuka tahansa

Ottamatta kantaa maahanmuuttajien työllisyystilanteeseen, niin en yhtään ihmettele, että noihin siivoustöihin ei oikein löydy halukkaita tekijöitä. Työstä riippumatta palkan pitäisi kuitenkin olla sellainen, että sillä pärjää edes jotenkuten. Siivoojan 7 e/h tekee kuukaudessa 1100 e ja siitä verot pois. Jäljelle jäävällä summalla ei saa kunnolla edes vuokraa maksettua.

Kyllä palkan pitäisi olla edes jossain suhteessa tehtyyn työhön nähden. Miksi pitäisi tehdä puoli-ilmaista työtä.

Miksi pitäisi syödä, jos ei tee töitä?

Palkkahan on monella alalla naurettavan pieni ja niitä pitäisi nostaa. Mutta työstä kieltäytyminen ja jättäytyminen työssäkäyvien elätettäväksi ei ole hyväksyttävää. Sitten perustellaan kouluttamattomien mamujen Suomeen ottamista sillä, että 196 900 suomalaisesta työttömästä ei riitä siivoajia ja hoitajia. Ja uusien tulijoiden työttömyysaste huitelee 60-80%:ssa.

Tuet niin pieniksi, että nälkä toimii kannustimena.

3) "Tanskan malli". Eli tietyn määräajan jälkeen on pakko vastaanottaa töitä muilta kuin omalta alaltaan. Tanskassa taisi olla vuoden työttömyyden jälkeen.

Täähän on hyvä kompromissi! Tuossa omia juttuja lukiessa alkoi jo hirvittämään, että enhän mä nyt oikeasti noin kärjistetyn oikeistolaisesti ajattele. Vedänpä taas hieman henkeä... :D

Oletko joskus nähnyt neekerin ojaa kaivamassa tai vaika putsailemassa teiden varsia tai siivoamassa puistoja? Siinä olisi loistavia hommia työvelvollisille.

Olen nähnyt mustia paljonkin siivoojina. Olen nähnyt mustia myös muissakin palkkatöissä. Onkin hyvin mukavaa nähdä ihmisiä töissä ansaitsemassa palkkaa. Tehdystä työstä täytyy saada palkkaa, ei tukia. Tämä on siis vain oma henkilökohtainen mielipiteeni ja ymmärrän, että osa meistä ihmisistä on sitä mieltä, että vaikkapa työtön voitaisiin laittaa tekemään esimerkiksi tienvarsisiivousta toimeentulotukensa eteen. Minusta tämä nyt vain ei olisi kovin järkevä ratkaisu. Saattaisi käydä esimerkiksi niin, että palkkatyö vähenisi, jos käytettävissä olisi tällaista uudenlaista halpatyövoimaa.

Back
Ylös Bottom