CBB Utti Hulkki Hietala

Meta title: 🔥 Utti Hietala – suomen kovin treenimetodien räjäyttäjä 🔥

Meta description: Räjähtävä katsaus Utti Hietalan treenifilosofiaan, metodeihin, kehonrakennukseen ja suorituskyvyn optimointiin. Maksimaalista rautatietoa...

Yksi tekijä mikä todennäköisesti myös vaikuttaa CBB:n suosioon on se, että suurin osa tosissaan harjoittelevista kehonrakentajista ei käytä aineita (vrt. "natu or not"-kyselyt täällä - oletan tietysti, että suurin osa kyselyyn vastanneista treenaa kovaa ;) ). Nyt heillekin on annettu mahdollisuus nousta "kunhan huvikseen treenaan" -sarjasta kilpailutasolle.

Sanoisin että aikalailla naulan kantaan osuit! Itseäni ei aikaisemmin kiinnostanut tippaakaan bodailu skabat! Nyt ajattelin rikkoa neitsyyden ja mennä katsomaan tänä vuonna jotkut CBB:n kisat. Eihän sieläkään kaikilla ole puhtaita papereita, mutta ei ole ainakaan liioiteltu asiassa. Sinisilmäistä olisi sanoa että CBB olisi stereoid free zone.

[Tähän ei tarvitse takertua tämä on vain minun IMHO]
Roinaavat wannabe mr. Olympia bodaajat näyttävät IMHO todella typeriltä! He eivät esteettisesti mielytä minun silmää ollenkaan! Lihasten koko suhteet ovat jotenkin aivan päin vittua verraten natu lihasten koko suhteeseen. Itseäni kun ei mitkään freak showt kiinnosta. Kovaa nämä roinaajatkin treenaavat mutta mutta... Lopputulos on mielestäni epäluonollinen ja epäluonollinen ei ole esteetistä. Eli heissä kultainenleikkaus on päin persettä minun silmissä. Ei ehkä paras foorumi tälläiseen avautumiseen :D Mutta maku asioista kun ei voi riidellä! Ja en todellakaan arvostele harrastaja roinareita. Jokainen kun saa tehdä omalle sielun temppelilleen juuri sellaisen remontin kuin itse haluaa :)
[/Tähän ei tarvitse takertua tämä on vain minun IMHO]

IMHO = In My HUMBLE Opinion

Ja todellakin kaikki voi silmän avulla treenaajat :piis:

Toivottavasti en saa turpaani kaupungilla tämän postauksen jälkeen :D

[Tähän ei tarvitse takertua tämä on vain minun IMHO]
Roinaavat wannabe mr. Olympia bodaajat näyttävät IMHO todella typeriltä! He eivät esteettisesti mielytä minun silmää ollenkaan! Lihasten koko suhteet ovat jotenkin aivan päin vittua verraten natu lihasten koko suhteeseen. Itseäni kun ei mitkään freak showt kiinnosta. Kovaa nämä roinaajatkin treenaavat mutta mutta... Lopputulos on mielestäni epäluonollinen ja epäluonollinen ei ole esteetistä. Eli heissä kultainenleikkaus on päin persettä minun silmissä. Ei ehkä paras foorumi tälläiseen avautumiseen :D Mutta maku asioista kun ei voi riidellä! Ja en todellakaan arvostele harrastaja roinareita. Jokainen kun saa tehdä omalle sielun temppelilleen juuri sellaisen remontin kuin itse haluaa :)
[/Tähän ei tarvitse takertua tämä on vain minun IMHO]

Taitaa tämän palstan kirjoittajista olla aika moni samaa mieltä. Kehonrakennus ei kuitenkaan ole mitään kauneuskilpailua vaan kisoja voittaa henkilöt, jolla on vähiten rasvaa kehossa ja isoimmat ja symmetrisimmät lihakset. Toisin sanoen kaikki rumat. :D

Jeh, tuntuu että lähes jokainen reenaava tuttu olisi tässä lähiaikoina asettanut tavoitteekseen lähteä lavalle
Mikä osaltaan kertookin siitä, että Classicin kilpailijamäärät tulevat kasvamaan lähivuosina melkoisesti, ja että kysyntää tällaiselle kilpailulle tosiaan löytyy.
Nyt ajattelin rikkoa neitsyyden ja mennä katsomaan tänä vuonna jotkut CBB:n kisat. Eihän sieläkään kaikilla ole puhtaita papereita, mutta ei ole ainakaan liioiteltu asiassa. Sinisilmäistä olisi sanoa että CBB olisi stereoid free zone.
Ei missään urheilussa voida varmuudella sanoa että kaikki kilpailijat olisivat puhtaita, eikä se olekaan homman pointti. Classic BB:ssä asialle kuitenkin tehdään jotain, ja kun vähintään viimeiset 3 kk ennen kisaa ADT pääsee halutessaan tekemään dopingtestejä, saadaan mielestäni aika hyvin ne räikeimmät roinatapaukset karsittua pois. Toki aina on olemassa myös testeissä näkymättömiä aineita, mutta se viimeinen linja jolla pelikenttää tasoitetaan ovat nuo pituus/painorajat, jotka sulkevat luonnottoman kovat lihasmassat aika hyvin lajin ulkopuolelle (toki äärimmäisissä tapauksissa noihin pituus/painorajoihinkin mahtuu aika törkeästi lihasta, mutta näitä hypoteettisia ääriesimerkkejä nyt voisi keksiä vaikka koko päivän ilman että niitä käytännössä kovin usein nähtäisiin).
Kehonrakennus ei kuitenkaan ole mitään kauneuskilpailua vaan kisoja voittaa henkilöt, jolla on vähiten rasvaa kehossa ja isoimmat ja symmetrisimmät lihakset. Toisin sanoen kaikki rumat. :D
Kehonrakennuksessahan on monien mielestä nimenomaan menty jo parin vuosikymmenen ajan huonompaan suuntaan siinä mielessä, että sitä symmetriaa ei enää tarvita vaan yhä kovemmat ja kovemmat massat ovat syrjäyttäneet tieltään viimeisetkin symmetrian ja esteettisyyden rippeet. Eli karkeasti sanottuna nykykehonrakennuksessa on usein niin, että kunhan massaa on vain niin saatanan perkeleesti, ei ole mitään väliä vaikka rakenne, lihasten malli ja kehon mittasuhteet olisivat täysin perseestä. Vatsat pömpöttävät joka toisella ammattilaisella vaikka persekin on säikeillä, mutta sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä kunhan vain massaa on enemmän ja enemmän.

Paljon sulla tulee ovareita vuodessa, siis yhteensä TKK:lta ja HSE:ltä?
Viime lukuvuonna yhteensä 79 ov, sisältää tosin muistaakseni 12 ov kurssikorvauksia. Yhteensä siis 67 ov, joista niistäkin 16 ov kesän aikana. Eli itse lukuvuoden aikana vain 51 ov suoritettuja opintoja.

Tänä vuonna tulee kokonaisuudessaan paljon vähemmän, koska opinnot etenevät pidemmälle ja ovaria kohden tehtävä työmäärä vain kasvaa.

Aika laiskastihan olen kokonaisuudessaan opiskellut, eikä tämä ei ole mikään läppä vaan moneen muuhun tutalaiseen verrattuna olen aivan totaalinen sohvaperuna sekä opintojen suorittamistahdin että arvosanojen suhteen. Toisaalta en halua ottaa koulusta sen suurempaa stressiä, koska muuten päätyisin mitä todennäköisimmin myös työhön, josta joudun ottamaan suurta stressiä. ;)

nähtäisiin).Kehonrakennuksessahan on monien mielestä nimenomaan menty jo parin vuosikymmenen ajan huonompaan suuntaan siinä mielessä, että sitä symmetriaa ei enää tarvita vaan yhä kovemmat ja kovemmat massat ovat syrjäyttäneet tieltään viimeisetkin symmetrian ja esteettisyyden rippeet. Eli karkeasti sanottuna nykykehonrakennuksessa on usein niin, että kunhan massaa on vain niin saatanan perkeleesti, ei ole mitään väliä vaikka rakenne, lihasten malli ja kehon mittasuhteet olisivat täysin perseestä. Vatsat pömpöttävät joka toisella ammattilaisella vaikka persekin on säikeillä, mutta sillä ei tunnu olevan mitään merkitystä kunhan vain massaa on enemmän ja enemmän.

Totta. Ja surullista myös. Kattelinkin eilen taas kerran Pumping Ironin nostalgian vuoksi ja täytyy myöntää, että Columbo oli kyllä aika epeli. Olis vaikea kuvitella Ronsteria roikkumaan jaloistaan rekkitangossa... :)
Nykybodareilla on tuon ajan huippuihin verrattuna ilmestynyt näkyviin aivan uusia lihaksia.

Classicille :thumbs:

Onneksi olkoon, kolmenkympin rajapyykki on taas yhtä vuotta lähempänä ja vanhuus vaivoineen miltei nurkan takana ;) Toivottavasti pääset nauttimaan synttärikaakustakin nyt välidieetin jälkeen :joulu3:

Onneksi olkoon Hulkki! CBB:n masters-sarja lähenee :D .

No voi saatanan saatana. Ehdin jo toivoa, että jos olisin asiasta täysin hiljaa, kukaan ei huomaisi meikäläisen vanhenemista. :jahas:
Onneksi olkoon, kolmenkympin rajapyykki on taas yhtä vuotta lähempänä ja vanhuus vaivoineen miltei nurkan takana ;)
Vanhuus etenkin (nivel)vaivoineen on ollut kyllä täällä jo ainakin vuoden ajan :rolleyes:
CBB:n masters-sarja lähenee :D .
Lol! :lol2:
Jätkä on ollu treenaamassa t-paita päällä. :eek:
Jos katsot sitä blogia taaksepäin, huomaat että treenaan lähes poikkeuksetta jalat T-paita (itse asiassa kaksi) päällä. Ja kyllä aina silloin tällöin otan muutaman pumppisarjan esim. käsitreenissä ilman pitkähihaista, narsistinen "glässig bb hinttari sarjalainen" egopullistelija kun olen, vaikka kylmähän siinä aika nopeasti tulee.
Varmaan jo kysytty, mutta syötkö glukosamiinia olkapäävaivoihisi? Itseäni auttoi kummasti...
Kyllä kaikki edes oletettavasti toimivat nivelavut ovat käytössä: glukosamiini, kondroitiini, MSM, suuret määrät kalaöljykapseleita...

Esimerkiksi glukosamiinia olen käyttänyt jo vuodesta 2005 lähtien.

Hulkki sanoi:
Vanhuus etenkin (nivel)vaivoineen on ollut kyllä täällä jo ainakin vuoden ajan
Jeps, vanhuus ei tule yksin. :D

Jos katsot sitä blogia taaksepäin, huomaat että treenaan lähes poikkeuksetta jalat T-paita (itse asiassa kaksi) päällä.
Kaksi paitaa päällä? Pidätkö MP3-soitinta semmoisesta narusta joka roikkuu kaulasta?

Pidätkö MP3-soitinta semmoisesta narusta joka roikkuu kaulasta?
Sitä kaulanarua tulee käytettyä todella harvoin. Suurimman osan ajasta MP3-soitin on olkavarteen kiinnitettynä tuollaisella viritelmällä:

prod511_hdr_1_6_1.jpg

Offtopic:
Mietin ostaessani ton Muvon että mikä halvatun hirttoköysi tuo "Armband" on. Meni sitten roskiin loppujen lopuksi kun en keksinyt mihin sitä käytetään. Ei tuntunut ohjeissakaan mitään lukevan :david:

Oletkos Hulkki koskaan kokeillut ns. voluumi treenia? :) Lueskelin tuota threadiasi erikoistekniikoista, enkä sieltä löytänyt moista. Ideana siis tehdä todella intensiivinen treeni, lyhyillä palautuksilla ja pitkillä sarjoilla. Sarjat poikkeuksetta 3x15. Palautus pienempien lihasryhmien(ja muiden kuin pääliikkeiden) osalta 30-40secc sarjojen välillä ja pääliikkeissä sitten minuutti. Treeniohjelma nelijakoinen ja viikon kierrolla vedetään. Ilmeisesti et ole muutenkaan kovin nelijakoisen treenin ystäviä(ellen aikaisemmista postauksista ole jotain täysin väärin ymmärtänyt, tai jättänyt jotain lukematta - korjaa toki jos väärässä), mistä moinen? Itse olen nelijakoisella ohjelmalla lähes alusta asti vääntänyt(joskus jopa viisijakoinen) ja kyllä tuloksia olen saanut ihan natikkana.

Oletkos Hulkki koskaan kokeillut ns. voluumi treenia? :)
Oletko vilkaissut treeniblogiani? Syksyn kisojen jälkeen treenini on ollut varsin volyymipainotteista.
Ideana siis tehdä todella intensiivinen treeni, lyhyillä palautuksilla ja pitkillä sarjoilla. Sarjat poikkeuksetta 3x15. Palautus pienempien lihasryhmien(ja muiden kuin pääliikkeiden) osalta 30-40secc sarjojen välillä ja pääliikkeissä sitten minuutti. Treeniohjelma nelijakoinen ja viikon kierrolla vedetään.
Tuo on yksi tapa toteuttaa volyymitreeniä, muita tapoja löytyy pilvin pimein.
Itse olen nelijakoisella ohjelmalla lähes alusta asti vääntänyt(joskus jopa viisijakoinen) ja kyllä tuloksia olen saanut ihan natikkana.
Kyllä monijakoisilla ohjelmilla tulosta saa, etenkin aloittelijana (iästäsi päätellen olet itsekin treenannut korkeintaan pari vuotta, eli kehityt vielä varsin hyvin suboptimaalisillakin menetelmillä). Suurimmalle osalle naturaalitreenaajista esim. tiheäfrekvenssinen 2-jakoinen oikein toteutettuna tuottaa kuitenkin parempia tuloksia, kuin esim. 4-5-jakoinen treeni.

Eli karkeasti sanottuna nykykehonrakennuksessa on usein niin, että kunhan massaa on vain niin saatanan perkeleesti, ei ole mitään väliä vaikka rakenne, lihasten malli ja kehon mittasuhteet olisivat täysin perseestä.

Usein kyllä mutta ei aina, jos tuota noudatettaisiin aina niin Ruhli olisi ollut Mr. Olympia viimeiset 6 vuotta...

Back
Ylös Bottom