Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

ne on aivan eri makusia ne mitä löytyy kauppojen säilykehyllyltä. epäilen että en on niitä samoja mitä ne niihin pizzoihin iskevät eli justiinsa niitä löllö jalapenoja. ainakin kahta eri purnukkaa oon koittanu. tämä salaatin mukana saatava "vihreä kulta" on rapsakka ja muutenkin eri oloinen. :)

Pepperoni on makkara ja peperoni on se maustekasvi. Muistisäännöksi käy makkara on 2xp ja kasvi on 1xp.:)

Makkaras' on kaksi peetä, toinen pää ja tää, toinen pää ja tää, toinen pää ja tää. Makkaras' on kaksi peetä toinen pää ja tää ja kun toista puraisee niin toinen vain jää.

Siinä sulle muistisääntö :D

Eri kaupoissa on hyvin vaihtelevat valikoimat noita peperoneja, jalapenoja ym. chilejä. Ihan tavallisesta ruokakaupasta saattaa tehdä joskus löytöjä, mutta kannattaa tutkia myös etnisten kauppojen valikoimat, niistä saattaa löytyä montaa eri sorttia. Etnisiä kauppoja on eri maihin suuntautuneita, mutta esim. Tampereella Hämeenkadulla Hämeenpuiston päässä on Al-Niil (tjsp) niminen kauppa, josta löytää aika kattavasti eri maiden herkkuja. En muista minkälainen valikoima niillä on eri chilien suhteen, mutta siellä on paljon Välimeren - Lähi-Idän ruokatarvikkeita, joka vois viitata siihen, että sieltä löytyis myös niitä peperoneja.

Mulla itsellä on pitkään ollut etsinnässä sellanen tiukka chilikastike, joka ei olis niin makea, kuin noi thaimaalaiset. Nekin on hyviä, mutta kun totuin käyttämään ruoanlaitossa sellasta taivaallista chilikastiketta :kuola: , jota mun veli toi Belizestä, niin mikään ei maistu enää samalta kuin se. Täytyy varmaan yrittää etsiä netistä jotain sieltä päin maailmaa olevia reseptejä ja saada itse aikaan jotain sinne päin. Ellei joku osais antaa täällä sitten vinkkiä jostain hyvästä chilikastikkeesta? Tai reseptistä?

Jos ei toimita vuodenvaihteen jälkeen uutta verokorttia tammikuussa maksettavalle palkalle niin meneekö siitä palkasta edellisen vuoden perusprosentin mukaan vai lisäprosentin mukaan, jos tuloraja on ylittynyt jo edellisenä vuonna (eli joulukuussa maksettu palkka meni/menee lisäprosentilla).

Uusi verokortti toimitetaan yleensä helmikuussa. Tammikuun palkasta menee edellisen vuoden prosentin mukaan verot.

Miksi (energiansäästö)lamppu jää hohtamaan pimeässä joksikin aikaa sen jälkeen kun siitä katkaisee virran?

Siksi koska se lanka on niin kuuma, että sillä kestää hetki jäähtyä (vaikka se hyvin ohut onkin). Miksi sitten esim. keraaminen liesi hohkaa punaisena kun siitä katkaisee virran? :)

Siksi koska se lanka on niin kuuma, että sillä kestää hetki jäähtyä (vaikka se hyvin ohut onkin). Miksi sitten esim. keraaminen liesi hohkaa punaisena kun siitä katkaisee virran? :)

Energiansäästölampussa ei ole yleensä hehkulankaa :david: vaan loisteputki, joka yleensä sisältää vastaavaa ainesta kuin rannekellojen pimeäosoittimissa käytetty valoa "säilövä" aine.

Ite olen luullut, että ovat kaasupurkaus lamppuja. Ja kaasu jotenkin virittyy kun laittaa sähkö päälle eikä viritys purkaudu heti

Uusi vuosi --> ei aikaisempia tuloja ko. vuodelle --> perusprosentin mukaan tulorajaan asti.

Hyvä juttu otetaan siis ilmaista lainaa valtiolta muutamia tuhansia euroja.:) Nimittäin toimitin muutosverokortin tässä jossa perusprosentti on 0 ja lisä 30. Olin maksanut liika veroja tahallaan alkuvuodesta. Laskeskelin, että joulukuussa maksettava palkka menee lisä%:lla. Eli helmikuuhun asti saan taas 0%lla. :D

Nyt kyllä vaihtu toi soneran laajakaista liittymä! Lähettävät kaikki laskut aivan päin helvettiä vaikka on ilmoitettu monta kertaa sinne oikeat osoitteet ja liittymät. Eli onko elisa ainut vaihtoehto laajakaistalle? nyt plussat ja miinukset esiin kaikista vaihtoedoista

Back
Ylös Bottom