Eilen illalla ilmestyi salille "uusi harrastaja". Mies oli, ei nyt mitenkään hirveä lihaskaappi, mutta ei keppikään, aika isokokoinen, pitkät mustat (järkyn rasvaiset) hiukset ja lippis päässä. Tiskillä oli siihen aikaan töissä vaan semmoinen nuori (18v?) tyttö, joka kiltisti opasti miehen pukukoppiin.
No sieltä se sitten tuli intoa puhkuen "yleisen puolen" jalkaprässiin. Itse tein rintalihaksia taljassa 45 penkissä, joten jouduin todistamaan treenin alkua. Äijä pykäsi ittensä siihen prässin tuoliin, ja laittoi painoksi minimin eli 10 kg. Sitten se rupesi "prässäämään", niin että joka toisella "ponnistuksella (sitä se oli) jalat yläosaan jalkalevyä, ja joka toisella alaosaan. Jalat irtos levystä joka ponnistuksella. Ihan kun se olisi yrittänyt ponnistaa taaksepäin sen levyn avulla.
Joka "sarjan" jälkeen se nousi ylös, ravisteli jalkojaan ja potki, sekä hakkasi jalkojaan. Tätä touhua kesti puolisen tuntia. Aina sillä minimipainolla. Olin niissä lähilaitteissa että pystyin seuraamaan (seli seli;)). Joka tauolla se lisäksi joi juomapullonsa tyhjäksi, laittoi sen reppuunsa, meni pukkariin ilmeisesti täyttämään sen, ja tuli takaisin. Myös niitä rasvasia hiuksia se käsillä hiplas koko ajan ikään kuin ponnarille olis laittanut. Myös tuuletin oli mukavasti siinä niin, että se puhalsi mun nenään kaikki hienhajut!
No, sitten se alkoi tositoimiin. Painoa maksimi mitä siihen nyt voi laittaa (TechnoGymin laite), ja sitten se lähti toisesta huoneesta hakemaan painokiekkoja. Niitä se sitten sijotteli sen painopakan päälle lisäpainoksi...ja rupesi hommiin. Ihmettelin asiaa sen nuoren vastaanottotytsyn kanssa, joka sanoi ettei uskalla mennä puuttumaan asiaan-
Salinomistaja tuli sitten hetken päästä paikalle, ja meni sanomaan sille ettei tota tohon hommaan oo tarkotettu, että hajoo koko laite. Neuvoi sitä menemään sinne toiseen huoneeseen, jossa on toinen prässi mihin voi laittaa itse painoja. No se siihen sitten että joo, kyllä ne pysyy, hän on muillakin saleilla kokeillut. Ja tekee kuulemma vaan siinä lämmittelyt, ennen kuin menee kyykkäämään. Ja kysyi että kestääkö se kyykkykehikko häntä, jos oikeen innostuu. Tätä lämmittelyä kestikin sitten ainakin tunnin, se tuli suht samaan aikaan kun minä, ja jäi vielä siihen prässiin kun minä lähdin.